Interflora tog skylden

Valentinsdag er kærlighedens store mærkedag nummer ét, og rigtigt mange mænd vil gerne vise deres kærlighed, men desværre glemmer en del af dem slet og ret dagen, hvilket kan give violinerne i parforholdet en skinger lyd. I år var der dog speciel hjælp at hente for dem, der havde glemt røde roser til deres hjertes udkårne. De kunne nemlig få Interflora til at påtage sig hele skylden.

På Valentinsdag den 14. februar står romantikken i fuldt flor. Eller, det kan den gøre i de forhold, hvor begge parter husker at overøse deres bedre halvdel med kys, kærtegn og gaver. Det viser sig dog, at det langt fra er alle, der husker på kærlighedens mærkedag. Det ved landets største leverandør af emotionelle hilsner, Interflora, om nogen. Gennem kundesamtaler har Interflora fundet ud af, at nogle mærkedage som Valentinsdag ikke altid ender så lykkeligt som de burde. Det skyldes ikke manglende kærlighed eller ilde hensigter – men derimod, at der sommetider kan være omstændigheder, der forhindrer budskabet i at nå frem på den rigtige måde.

"Vores kunder har været oprigtigt kede af, at deres gode hensigter er gået tabt på dagen grundet en simpel forglemmelse i hverdagens travlhed eller en udskydelse. Og flere påpeger, at det jo ikke er deres skyld, at Valentinsdag lige falder på et tidspunkt, hvor de har været uopmærksomme et øjeblik. Nogle finder også først ud af, hvor meget Valentinsdag betyder for deres kæreste eller ægtefælde, når de står tomhændede på selve dagen. Dem vil vi gerne give en hjælpende hånd! " siger Søren Flemming Larsen, direktør for Interflora i Danmark.

Der er adskillige eksempler på, at gode hensigter op til Valentinsdag går i glemmebogen eller at forhindringer dukker op. Og at dagen i år faldt på en søndag, hvor ikke alle blomsterbutikker har åbent, lukker tidligt eller ikke tilbyder udbringning, har gjort det endnu sværere at rette op på fejlen for de glemsomme i tide. Og det kan bare give rigtig dårlig stemning i et ellers godt og lovende forhold. Derfor besluttede Interflora Danmark i år at komme de glemsomme kunder til undsætning og simpelthen tage skylden for den forsinkede kærligheds-hilsen. Med kampagnen "Vi tar´ skylden" valgte Interflora at give dem, der glemte Valentinsdag endnu en chance for at sige ”jeg elsker dig” med blomster, som det hør og bør sig på Valentinsdag, og lade Interflora tage skylden for den forsinkede levering.

www.vitarskylden.dk kunne mænd således vælge at sende blomster med udbringning dagen efter Valentinsdag den 15. februar med et personligt kort, som skulle det have været leveret på selve Valentinsdag. Vedlagt blomster og kort var desuden en lille æske chokolade og et kort med Interflora som ”afsender”, som med et humoristisk glimt i øjet lod modtageren vide, at blomsterne bestemt var bestilt i tide, men at grønne larver, en hollandsk blomsterstrejke eller en nedbrudt lastbil var skyld i den forsinkede levering og at Interflora og at chokoladen var vedlagt som et plaster på såret.

Den nye service blev spredt fra mand til mand (og et par enkelte kvinder) over hele Danmark i løbet af søndagen. Og det ser ud til at fortsætte i dag, mandag.

For yderligere information, kontakt venligst:

PR:                                              INTERFLORA:

Brandhouse A/S                         CEO

Rose Maria Boelsmand              Søren Flemming Larsen

rmb@brandhouse.com              sl@interflora.dk

Telefon: 22 27 47 01                   Telefon: 43 43 47 47

• Kultur

• valentinsdag
  • interflora
  • interflora.dk
  • vi tar' skylden
  • blomster

Om Interflora

INTERFLORA er en verdensomspændende organisation, der sørger for blomsterformidling på tværs af landegrænser. Organisationen blev stiftet ved en verdenskongres i København i juli 1946. I Danmark tæller INTERFLORA 450 butikker, der dækker hele landet og sælger alt fra blomster, chokolade, vin og specialiteter. INTERFLORA har også en webshop. INTERFLORA ejes af Danske Blomsterhandlere.

www.interflora.dk