Pressemeddelelse -

NEYE 135 år: Sammen om et formål med eksklusiv limited edition jubilæumskollektion med Adax, Belsac, Markberg, DAY ét og Aura

Danmarks førende taskekæde, NEYE, kan i år fejre 135 års jubilæum. Dette markeres med en unik kollektion af tasker designet eksklusivt til NEYE af de populære danske taske-og lædervare-brands Adax, Belsac, Markberg, DAY ét og NEYEs eget mærke, Aura. Hvert taske-brand i kollektionen forener NEYEs historie med sit eget brand-DNA og resultatet er en gennemtænkt og lækker kollektion af tasker til alle anledninger - og med ét fælles formål: at støtte kampen mod kræft.

Alle tasker har et formål. De holder styr på hverdagens uundværlige genstande, passer på computeren på farten og afrunder et outfit. Men hos NEYE har tasker endnu et formål: nemlig at gøre en forskel inden for kræftforskning. I snart 40 år har NEYE-Fonden, der ejer alle landets NEYE butikker, støttet kræft-forskningen i Danmark med overskuddet fra alt salg i NEYE. Alene siden år 2000 har NEYE-Fonden doneret mere end 30 millioner kroner. Men uden kunderne var det slet ikke muligt at donere disse store millionbeløb, og derfor siger NEYE i anledning af deres 135 års jubilæum tak til alle deres kunder, ved at lancere en eksklusiv limited edition taskekollektion, designet eksklusivt til NEYE af nogle af landets mest anerkendte taske-brands: Adax, Belsac, Markberg, DAY ét samt NEYEs eget mærke, Aura.

Hver style i jubilæumskollektionen forener NEYEs DNA med mærkernes egne karakteristika. Designerne har været kreative og hentet fine prints, materialer og anvendelser frem i smukke 2016-fortolkninger, hvor nutidens hverdagssituationer er tænkt ind i alle elementer af hver style.

ADAX for NEYE

ADAX er et af de mest populære brands hos NEYE, og derfor har brandet honoreret NEYEs 135 års jubilæum med hele fire taske-styles, der eksklusivt kan købes i NEYE i forbindelse med jubilæet.

”NEYE har for mig altid symboliseret en sand skattekiste for kvinder, og med denne unikke taske har jeg ønsket at forene alt det, som NEYE i mine øjne står for: Det enkle design og det kvalitetsbevidste materialevalg, som afspejler de seneste mode-trends” siger ADAX’s designer, Eugen Silfen, om designet.

Tasken, der både kan bruges som clutch og crossbody, fås i enkelt sort kalveskind, præget kalveskind i kroko-look, kombineret kalveskind med pyton og kroko-præg samt i ruskind med frynser. Tasken har desuden en smart indbygget pung på bagsiden.

BELSAC for NEYE

BELSAC har blandt andet været en tur i NEYEs arkiv for at finde inspirationen til deres jubilæumsdesign. Her faldt BELSACs chefdesigner, Camilla Dalager over symbolet på Fortunatus’ pung, der også indgår i NEYE-Fondens logo.

Historien om pungen, der altid er fyldt med penge, reflekterer NEYEs formål, om at overskudet doneres til kræft- forskning. Men BELSAC har også tænkt over taskens praktiske formål, og ladet sig inspirere af arbejdstasken omkring NEYEs grundlæggelse i 1881, der i sin form minder om Fortunatus’ pung.

Resultatet er en moderne fortolkning af arbejdstasken, der på en og samme tid forener NEYEs grundlæggende DNA og de gamle taskeværdier med de intelligente krav kunden anno 2016 har. Tasken, der både har skulderstrop og hank, kan rumme alt fra iPad til kosmetiktaske og pung, og er udført i blødt italiensk kvalitetsskind, som er kendetegnende for BELSAC, og har dertil rå sølvdetaljer.

DAY ét for NEYE

Designet fra DAY ét til NEYE tager udgangspunkt i DAY éts ikoniske logoblomst sammensat med et print af striber. Det er en integreret del af DAY éts designhistorie, der med de fem styles designet eksklusivt for NEYE nu også skriver sig ind i NEYEs 135 års historie med anvendelige hverdagstasker.

Alle fem modeller fra DAY ét for NEYE er designet med hverdagens brugsformål for øje. Her findes to store shoppere, der er som skabt til at rumme alt fra træningstøjet til studie-computeren samt mindre toilettasker og clutches, der holder styr på mobil, nøgler, make-up og hverdagens øvrige uundværligesmågenstande.

Alle fem tasker er udført i nylon, der både tåler en tur i cykelkurven og en regndråbe eller to, hvilket gør taskerne ideelle til brug i den danske hverdag.

MARKBERG for NEYE

”Det har været vigtigt for os i vores designproces at have NEYEs karakteristika og historie i baghovedet - og samtidig lade det smelte sammen med MARKBERGs rå og simple univers”, siger Mette Astrup, designansvarlig for MARKBERG.

MARKBERG har designet en taske af blødt skind og eksklusivt nubuck og resultatet er gennemført. Udvendigt synes shopperen simpel, men ligesom MARKBERG er kendt for, byder tasken på flere overraskelser, der imødekommer de krav, NEYEs kunder efterspørger, når de skal have en ny taske.

Tasken gemmer blandt andet på et lille spejl med læderkant, der kan tages ud, en aftagelig frynse-tassle, der også kan bruges som nøglering, lynlåslommer og rå metalfødder, der beskytter bunden. Det er en taske, fuld af funktionelle overraskelser udført i den høje kvalitet både NEYE og MARKBERG er kendte for.

AURA for NEYE

Fra NEYEs eget brand, AURA, er der i anledning af 135 års jubilæet designet to tasker, der tager udgangspunkt i de mest gængse hverdagsformål, en taske har i dag: Tasken, vi bruger hver dag til arbejdet og den taske, vi altid rækker ud efter, når vi skal i byen.

Hertil har AURA designet en klassisk shopper i sort skind, der rummer både computer, vigtige papirer, mobil og gadgets. Shopperen er stilren og chic i designet, og har en fin, underspillet detalje i form af to frynsekvaster bundet løst omkring taskens hank.

Den anden taske, en kombineret crossbody og clutch, har den perfekte størrelse til det absolut nødvendige og passer til alt i sit stilrene sorte look. Begge tasker skriver sig naturligt ind i NEYEs taske-historie med anvendelige tasker i god kvalitet, der både har et funktionelt og et fondsligtformål.

Alle tasker i jubilæumskollektionen er designet eksklusivt for NEYE og forhandles kun i NEYEs butikker og på www.neye.dk.

Kollektionen er i butik ultimo september 2016 i forbindelse med NEYEs 135 års jubilæum.

Overskuddet fra salget af kollektionen går - som overskuddet fra alt øvrigt salg i NEYE - til NEYE-Fondens fondspulje, der doneres til kræftforskning i Danmark.

KONTAKTINFORMATION

For yderligere information, billeder og produktudlån, kontakt venligst:

NEYE A/S Gitte Poulsen
gitte.poulsen@neye.dk
+ 45 33 69 28 19

Brandhouse A/S Rose Maria Boelsmand
rmb@brandhouse.com
+ 45 22 27 47 01

• Mode

• neye
  • tasker med et formål
  • adax
  • beslac
  • markberg
  • day et
  • aura

NEYE er en landsdækkende butikskæde med speciale indenfor lædervarer med 36 butikker fordelt i hele Danmark samt webshop. Den første NEYE butik åbnede i 1881 på Vimmelskaftet i København, hvor NEYE den dag i dag har sit hovedkontor. NEYE forhandler en lang række internationalt og nationalt anerkendte brands og er Danmarks taskeekspert indenfor kufferter, tasker, skoletasker, rygsække og accessories. NEYE-Fonden, som ejer alle NEYE butikker, blev grundlagt i 1977 af efterkommere til stifteren af NEYE, Johannes Neye. I Fondens vedtægter står der, at ”De penge, der indtjenes i lædervarefirmaet NEYE, skal komme det samfund til gode, i hvilket pengene er tjent.” NEYE-Fonden har således doneret penge til forskellige forskningsprojekter og professorater – alle med det formål at forske i kræft og forebygge sygdommen – siden grundlæggelsen. Alene siden år 2000 er der doneret mere end 30 millioner kroner. Yderligere information om NEYE-Fonden og NEYE butikkerne kan ses påwww.neye.dk.