Ekstra fly til de varme lande

Stor interesse for charterferie ved Middelhavet, selv om sommeren er kommet til Danmark

Sommeren har ramt Danmark, men det har ikke svækket danskernes lyst til at komme på ferie ved Middelhavet. Bravo Tours sætter fra starten af skolernes sommerferie fem ekstra fly ind til de populæreste feriesteder, Mallorca, Kreta, Costa de Almería og Alanya.

- Det mest glædelige er, at vores nye destination, Costa de Almería, er blevet så godt modtaget, siger Bravo Tours’ administrerende direktør, Peder Hornshøj.

- Vi startede på dette forholdsvis ukendte spanske feriested for fire uger siden med et fly om ugen fra København og et fra Billund. Nu bliver der to fly om ugen fra Billund, siger Peder Hornshøj, der fremhæver den andalusiske stemning og kultur, de gode hoteller, tapasbarerne og de brede strande som nogle af Costa de Almerías attraktioner.

Området har ikke tidligere haft udenlandske turister, selv om solen skinner 300 dage om året, og selv om afstanden til maurernes smukke palads Alhambra er kort.

Mallorca får ekstra charterfly blandt andet på grund af øens lange, hvide strande. Blandt øens klassiske seværdigheder er hovedstande, Palma de Mallorca, men mange af Bravo Tours’ gæster har i år fremhævet muligheden for at besøge en familie, der driver en appelsinlund. Her serveres hjemmelavet mallorcinsk mad.

Mallorca overgås kun af Kreta i antallet af danske feriegæster. Bravo Tours’ indsætter ekstra fly fra såvel Billund som København. Den græske ferieø har utroligt mange stamkunder, der sætter stor pris på stemningen i byernes snævre gader og den afvekslende natur med rolige strande i idylliske bugter.

Den nye lufthavn ved Alanya, Gazipasa, er hurtigt blevet populær fordi den sparer en times bustransport efter landing og før afrejse.

- Vi har ventet i årevis på den nye lufthavn, og allerede i år ventes 27.000 danskere at benytte den. Det vil cementere Alanyas position som et af danskernes foretrukne feriesteder, siger Peder Hornshøj, der forventer, at næsten 350 danskere tager på charterferie i år.

• mallorca
  • grækenland
  • sommerferie
  • alanya
  • kreta
  • costa de almeria
  • oplevelser

Bravo Tours tilbyder  Solferie, Safari, Rundrejser, Golfrejser, Kombinationsrejser og Grupperejser, der giver minder for livet.