​Bring etablerer pakkeshops hos privatpersoner

​Bring etablerer pakkeshops hos privatpersoner

Bring tester et landsdækkende netværk af pakkeshops – såkaldte Pakkenabo hos privatpersoner i Danmark.

En Pakkenabo er helt enkelt en privatperson, som modtager pakker for sine naboer. Pakkenabo kan bruges af alle som sender pakker med Bring i Danmark. I pilotprojektet vil det udelukkende være Bring forsendelser, som kan udleveres via en Pakkenabo, men senere vil der blive åbnet op for andre aktører.

Bedre oplevelse

- I mange dele af landet kan der være langt mellem butikker, som udleverer pakker, og det er især i disse områder netværket vil give de danske pakkemodtagere en langt bedre oplevelse, når de skal hente pakker, som er bestilt på nettet. Men vi kommer også til at oprette Pakkenaboer i byerne, siger Jens Rom, administrerende direktør for Bring i Danmark.

Bring samarbejder med den hollandske start-up Homerr, og forventer over tid at etablere et tæt landsdækkende netværk af Pakkenaboer. I Holland er konceptet en stor succes, hvor Homerr allerede har etableret et tilsvarende netværk med 3500 udleveringssteder.

Bæredygtig nethandel

- I Homerr ser vi meget frem til at samarbejde med Bring. Vi er sikre på at de danske forbrugere ofte vil bruge en Pakkenabo og på denne måde bidrage til en mere bæredygtig og social pakkeudlevering. De hollandske forbrugere er allerede vant til Pakkenabo-konceptet, og vi er sikre på, at det også bliver en succes i Danmark, fortæller Mark-Jan Pieterse, CCO for Homerr i Holland.

Pakkerne skal kunne hentes i tidsrummet 16.00 til 20.00, hjemme hos de privatpersoner, der har valgt at tilbyde deres lokalsamfund denne tjeneste. Det kan typisk være studerende, selvstændigt erhvervsdrivende, forældre på barsel eller pensionister. Som Pakkenabo vil man få betaling for hver pakke man udleverer og tager imod.

Kundernes nye behov

Under Black Friday og julen oplever Bring at mange Pakkeshops og Pakkebokse er overfyldte og modtageren må rejse længere for at hente sin pakke.

- I dag forventer e-handlende enkle og fleksible løsninger, hvor de selv kan vælge hvor og hvornår pakkerne skal leveres. Derfor er innovation og udvikling højt på agendaen i Bring. Det er vigtigt at vi konstant omstiller os i takt med ændringer i kundernes behov. Fysiske leverancer som sådan bliver aldrig gammeldags, men de kommer til at ske på nye måder, siger Jens Rom, Administrerende direktør for Bring i Danmark.

Bliv pakkenabo

Arbejdet med at finde personer, der ønsker at etablere sig som Pakkenabo, er allerede i fuld gang og alle interesserede kan registrere sig på hjemmesiden på bring.dk/blivpakkenabo eller find mere information på homerr.com/Homerr-bring/

For yderligere information:

• Administrerende direktør for Bring i Danmark, Jens Rom på telefon +45 29 41 66 11
  • CCO hos Homerr i Holland, Mark-Jan Pieterse på +31 61 25 73 122