Dit valg i dag betyder alverden i morgen

Næsten 6 ud af 10 danskere foretrækker at købe produkter og fødevarer, der belaster miljøet mindst muligt. Og lidt mere end 7 ud af 10 køber helst varer, der er gode for egen og familiens sundhed. Efterspørgslen er således stor på de traditionelle miljømærkede varer, men andre services og produkter såsom bagepapir, babytøj, møbler og hoteller oplever ikke samme interesse fra os forbrugere. Og det er her Miljømærkning Danmarks kampagne skal sætte ind.

Men hvad er Miljømærkning, hvilke krav stiller Svanen og Blomsten og hvad skal der til for at eksempelvis et hotel, et konferencecenter eller en producent af bagepapir kan blive Miljømærket? Og hvordan kommer man i gang med at ansøge om mærkningen?

Deltag på gratis seminar den 27. oktober og få svar på dine spørgsmål, og hør hvilke fordele og muligheder mærkningen giver din virksomhed. I løbet af seminaret vil der være oplæg ved Jakob Waidtløw fra Miljømærkning Danmark og Bente Hviid Nesting fra Bureau Veritas HSE.

Har du nogle specifikke problemstillinger, som du gerne vil vende på dagen er dette også muligt.

Kilde: Miljømærkning Danmark

• Kriminalitet, jura, retsspørgsmål