ALEXANDER SKARSGÅRD ER FORFØRENDE SPION I NY SERIE FRA FOLKENE BAG NATPORTIEREN

Alexander Skarsgård, Michael Shannon og den spirende stjerne Florence Pugh pryder rollelisten i spionserien The Little Drummer Girl, der rammer Danmark i december og får premiere på C More.

Danske serie-elskere går en sød tid i møde, når streamingtjenesten C More i julemåneden blænder op for spionserien The Little Drummer Girl, hvor du bliver taget med tilbage til 70'erne.

Alexander Skarsgård medvirker i sin største rolle siden 'Big Little Lies' og spiller rollen som den israelske efterretningsagent Becker. I lækre græske ferieomgivelser forfører han den engelske skuespiller Charlie, som han vil bruge til at infiltrere et palæstinensisk terrornetværk.

- Jeg kunne ikke komme på en bedre mand end Skarsgård til at spille en gådefuld mand, der gemmer på sine dybe og sande følelser. Og jeg er sikker på, at hans evner som som karakterskuespiller vil løfte The Little Drummer Girl til et højere niveau, siger Park Chan-wook, der har instrueret spionserien.

Det er første gang, at Park Chan-wook instruerer en tv-serie. Alligevel er forventningerne til koreaneren høje, efter han høstede mange anmelderroser for sit arbejde med den BAFTA-vindende 'The Handmaiden'. Det tegner da også til, at Park Chan-wook har fuldendt et stærkt skuespiller-trekløver og gjort lidt af et scoop ved at caste Florence Pugh til rollen som Charlie. Den 22-årige englænder fik et gennembrud i 'Lady Macbeth', og er i sit hjemland blevet sammenlignet med en ung udgave af Kate Winslet.

- Det var meget givende, men også utrolig intenst at være med på optagelserne, siger Pugh til engelske medier forud for premieren.

Det er producenterne bag succes-serien Natportieren, som også står bag The Little Drummer Girl, der er baseret på den klassiske spionroman af John le Carré. Michael Shannon spiller en nærmest skræddersyet rolle som den israelske spionchef Martin Kurz i The Little Drummer Girl, som desuden tæller prominente navne som Max Irons (Condor) og Charles Dance (Game of Thrones).

The Little Drummer Girl udkommer i otte afsnit på C More, der har premiere på de to første afsnit torsdag den 13. december. De to næste afsnit følger torsdagen efter, mens de sidste fire afsnit bliver tilgængelige 2. Juledag - onsdag den 26. december.

• thriller
  • john le carré
  • spionserie
  • charles dance
  • max irons
  • park chan-wook
  • florence pugh
  • michael shannon
  • alexander skarsgård
  • the little drummer girl

Du kan se C More på dit tv eller online. Ønsker du at se C More på dit tv, så skal du oprette dit C More abonnement hos din nuværende tv-leverandør. Du bestiller C More lettest ved at kontakte din nuværende tv-leverandør direkte. Kontakt din tv-leverandør.

Hvis du ønsker at se C More på din computer, iPad/iPhone, Android tablet/smartphone kan du købe adgang direkte på http://cmore.dk/signup/c-more-film-dk.