C MORE SKRÆMMER DIG FRA VID OG SANS

Efteråret er her, og det bliver koldere og koldere. Den 31. oktober fejrer vi Halloween, og hvis du gerne vil have det til at løbere dig endnu mere koldt ned ad ryggen, så hjælper C More dig gerne på vej med et sandt mausoleum af isnende uhygge. Rablende gale seriemordere, vilde monstre, (u)hyggelige serier og klassiske gys står på listen, når det helt rigtige sted at fejre Halloween er i selskab med C More! Tjek lige dette udpluk – hvis du tør!

Ikke en Halloween uden Halloween-filmen over dem alle; John Carpenters klassiske gyser Halloween med Jamie Lee Curtis i hovedrollen, som den stakkels teenager, der har den blodtørstige Michael Meyers lige i hælene. Selvfølgelig viser vi også de efterfølgende fire Halloween-film. Apropos seriemordere så kan du også ”hygge” dig i selskab med Mr. Mercedes baseret på Stephen Kings bøger. Stream begge sæsoner. Og så skal du selvfølgelig ikke snydes for den ultimative seriemorder Hannibal Lecter (spillet af Anthony Hopkins) i både Ridley Scotts Hannibal og i Den røde drage, hvor han hjælper politiet med at finde en anden seriemorder. Seriemord er der også rigeligt af i det Victorianske London i The Limehouse Golem.

John Carpenter kan også hjælpe til med det uhyggelige i hans klassiske sci fi gyser The Thing med Kurt Russell. Og når vi nu alligevel er i gang med uhyrer fra rummet, så er der også solide gys i både Alien Covenant, Prometheus og Alien – Genopstandelsen. Manden bag de to Guardians of the Galaxy film, James Gunn, har også begået gyser-splatter-komedien Slither, som efterhånden har fået noget nær kultstatus! Hvor det er muterede snegle i Slither, så er der tale om større blodtørstige skabninger i både Steven Spielbergs Oscarbelønnede Dødens gab og Ormen med Kevin Bacon. I The Cave lurer blodtørstige uhyrer i mørket, så det er knap så heldigt, da en gruppe dykkere bliver fanget i grotten.

M. Night Shyamalans geniale og prisbelønnede gyser Split viser en genial James McAvoy i rollen som en mand med personlighedsspaltning. Han holder tre piger tilfangetaget. Hver gang de møder ham, er han en ny person. Men kan de nå at undslippe, inden de skal møde den værste af hans personligheder? Helt normal er Norman Bates heller ikke i Alfred Hitchcocks oscarnominerede gyserklassisker Psycho. Den er et must for gyserfans! Kathy Bates giver den også som en halvskør kvinde i Stephen Kings Misery, hvor hun er overdreven fan af forfatteren Paul Sheldon (James Caan), som uheldigvis strander i hendes hjem. Og så er der dukken, som bare ikke vil dø. Chucky er tilbage i splatterkomedien Seed of Chucky, hvor han med dukken Tiffany, har fået et barn, som til forskel fra forældrene ikke er et blodtørstigt uhyre.

Den anmelderroste gyser Thelma fortæller den barske historie om pigen Thelma (Eili Harboe), der får et voldsomt anfald, som hun holder skjult for forældrene. Anfaldene bliver flere og vildere, og lægerne står på bar bund. Skræmmende og overnaturlige kræfter presser sig på, og snart forsvinder veninden Anja sporløst. I Lights Out bliver Rebecca på skræmmende vis indhentet af fortiden, da hendes lillebror begynder at opleve de samme uforklarlige ting, der i sin tid hjemsøgte hende. Når lyset bliver slukket, dukker et dødbringende væsen op! Gyserserien Channel Zero: Butcher's Block fortæller om to søstre, der flytter til en lille by, hvor de snart hører uhyggelige historier om et kvarter i byen kaldet Butchers Block, hvor der ligger et kødproduktionsanlæg. Snyd heller ikke dig selv for samtlige sæsoner af gyserserien Ash vs. Evil Dead med Bruce Campbell.

I Johnny Frank Garrett's Last Word bliver Johnny Frank Garrett dømt til døden for et mord, han hævder ikke at have begået. Inden han henrettes, kaster han en forbandelse over de personer, der var indblandet i retssagen. 17-årige Hilary kommer ud for et mindre biluheld. Hun udveksler straks oplysninger med den anden bilist. Det skulle hun dog aldrig have gjort, for det viser sig nemlig, at manden i den anden bil er en gal seriemorder! Se Fender Bender. Ouija: Origin of Evil - en enke og hendes to døtre tilbyder åndelig vejledning, men en dag bliver den yngste datter besat af en ond ånd. Masser af mystik og gys er der i The Autopsy of Jane Doe, hvor en far og hans søn skal obducere en kvinde, der er død under mystiske omstændigheder. Eller er hun?

To brødre flygter fra en dødskult, med vender tilbage for at slutte fred med fortiden. Men har de overhovedet været væk? Se den prisvindende The Endless. En ung finansmand bliver sendt til et specielt sanatorium i en schweizisk by for at hente en kollega hjem. Stedet synes at være idyllisk, men Lockhart indser snart, at der forgår noget meget underligt, der snart truer hans liv. Alt sammen i A Cure for Wellness. Rose drager mod byen Silent Hill med sin datter Sharon. På vej derhen kommer de dog ud for en ulykke, og da Rose vågner, er Sharon forsvundet. I Silent Hill kommer Rose ud for de værst tænkelige skrækscenarier!

• halloween
  • gys
  • film

Du kan se C More på dit tv eller online. Ønsker du at se C More på dit tv, så skal du oprette dit C More abonnement hos din nuværende tv-leverandør. Du bestiller C More lettest ved at kontakte din nuværende tv-leverandør direkte. Kontakt din tv-leverandør.

Hvis du ønsker at se C More på din computer, iPad/iPhone, Android tablet/smartphone kan du købe adgang direkte på http://cmore.dk/signup/c-more-film-dk.