CHANNEL ZERO: CANDLE COVE – NY GYSERSERIE PÅ C MORE

Channel Zero er en ny gyserserie, som får premiere på streamingtjenesten C More den 4. september. Første sæson har undertitlen Candle Cove, og består af seks afsnit. Channel Zero: Candle Cove fortæller den uhyggelige historie om en mands besættelse af et børneprogram fra 80’erne kaldet Candle Cove. Han har en mistanke om, at programmerne har været skyld i en lang række mareridt og dødsensfarlige hændelser fra hans barndom.

Mød Mike Painter (Paul Schneider) der som voksen stadig er dybt rystet over et børneprogram, han så som barn i 80’erne i den lille by Iron Hill i Ohio kaldet Candle Cove. Den gang forsvandt flere børn sporløst inklusive Mikes tvillingbror Eddie. I dag er han skilt, lider af angst og plages af skrækindjagende mareridt. Han beslutter sig derfor for at vende tilbage til Iron Hill for at finde ud af, om børneprogrammerne virkelig havde skjulte morderiske dybder, som endte med at flere børn forsvandt eller det der var værre! Men hvorfor kan ingen i Iron Hill huske børneprogrammerne? Hvordan er de forbundet til et barn skabt af mennesketænder?! Og er det hele ved at ske igen?

Mike Painter bliver spillet af Paul Schneider, der i 2010 blev udråbt af Variety til at være en af ”10 nye skuespillere man skal holde øje med”. I 2014 fik han prisen i Tribeca for hans medvirken i dramaet Goodbye To All That. Han har også medvirket i Woody Allens Café Society og var medforfatter på og medvirkede i All the Real Girls, som vandt Special Jury Prize i Sundance i 2003. Han har desuden medvirket i serierne The Newsroom og Parks and Recreation.

Fiona Shaw spiller Marla Painter og hendes skuespillerkarriere er lang. Herhjemme er hun nok mest kendt for sine roller i Harry Potter filmene, hvor hun spillede Tante Petunia Dursley og i serien True Blood, hvor hun spillede Marnie Stonebrook. Fiona har ellers medvirket i utallige film og teaterstykker og begge steder har hun høstet megen ros og mange priser.

Desuden ser vi Shaun Benson i rollen som Gary Yolen. Shaun har vi senest oplevet i serien The Girlfriend Experience, som kan streames på C More. I rollen som Jessica Yolen ser vi Natalie Brown, der blandt andet har medvirket i serierne The Strain, iZombie og Covert Affairs. Luisa D’Oliveira spiller Amy Welch og hun har medvirket i den prisvindende serie The Good Wife og i Supernatural og Psych.

Channel Zero: Candle Cove sæson 1 består af 6 afsnit og første afsnit kan streames på C More fra den 4. september.

Billeder til alle film og serier kan også downloades her: http://press.cmore.dk/

• channel zero

Du kan se C More på dit tv eller online. Ønsker du at se C More på dit tv, så skal du oprette dit C More abonnement hos din nuværende tv-leverandør. Du bestiller C More lettest ved at kontakte din nuværende tv-leverandør direkte. Kontakt din tv-leverandør.

Hvis du ønsker at se C More på din computer, iPad/iPhone, Android tablet/smartphone kan du købe adgang direkte på http://cmore.dk/signup/c-more-film-dk.