DANSK COMEDY, DANSKE ROLAND MØLLER SOM SKURK, DANSK INSTRUERET PRISVINDENDE ROMANTISK DRAMA – DET OG MEGET MERE PÅ C MORE I APRIL

April byder bl.a. på flere episoder af det nye danske comedy show Mørk & More med Brian Mørk og kendt komikere i værtsrollerne. I den foreløbig sidste Beck film slår Roland Møller sig løs som morderisk forbryder. Lone Scherfig præsenterer romantisk prisvindende drama. Amerikanske medier har kaldt den afløseren for serien Glee – der er seriepremiere på Rise på C More.

I det prisvindende drama Når noget slutter (1/4) møder vi Tony (Jim Broadbent ), der en dag får besked om, at moderen til universitetskæresten Veronica (Charlotte Rampling) har testamenteret en dagbog til ham. Den tilhørte Tonys bedste ven, der senere også blev kæreste med Veronica. Det fører til et gensyn med den stadigt dragende ungdomskæreste, og snart begynder minderne at vælte frem.

SERIEPREMIERE: Rise (2/4) er en virkelighedsinspireret dramaserie med Josh Radnor, (How I Met Your Mother) skabt af manden bag Parenthood og Friday Night Lights. Den dedikerede lærer Lou påtager sig opgaven med at puste nyt liv i skolens hensygnende teatergruppe. Resultatet ikke bare overrasker lærerstaben og eleverne, men smitter også af på hele det omgivende lokalsamfund, hvor han bor. Også med Rosie Perez. Pilotafsnittet kan ses på www.clipsource.se, hvor man kan registrere sig. Ønskes hele første sæson til omtale og anmeldelse – kontakt da venligst undertegnede.

Ved Göteborg Film Festival vandt Lone Scherfigs film Their Finest Hour (6/4) prisen i kategorien Bedste spillefilm. Under nazisternes bombeangreb på London i 1940 er Storbritannien i dyb krise. Landets ledere har desperat brug for at højne folkets moral, og man beslutter at hyre manuskriptforfatteren Catrin Cole (Gemma Arterton). Hun skal lave en patriotisk film, der kan give briterne håb. Sammen med en broget flok filmfolk og skuespillere begiver Catrin sig ud på en eventyrlig rejse. Også med Bill Nighy.

Felix Smith og Thomas Skov hjælper Brian Mørk igennem strabadserne i to nye episoder af det danske comedy show Mørk & More (6/4). Endnu en gang bydes der velkommen til kendte komikere, der på scenen i Comedy Zoo skal improvisere de roller, som publikum har bestemt de skal være.

Den 7. april ruller den foreløbig sidste Beck film hen over skærmen. I Beck - Djævelens advokat går en mand (Roland Møller) ind på en restaurant, skyder dens ejer ned og forsvinder derefter lynhurtigt. Mordet ser ud til at være banderelateret, og alle vidner udtaler, at de intet husker. Med bl.a. Peter Haber og Kristofer Hivju.

Ridley Scott er stærkt tilbage med sci fi gyset Alien Covenant (13/4). Besætningen på rumskibet Covenant er på vej til nye mål for at etablere en koloni. På vejen opfanger de imidlertid et signal fra en fjern planet og lægger kursen om. Det viser sig, at signalet kom fra et sandt paradis - eller er det nu også det? I den stjernespækkede Song To Song (13/4) følger vi to par - sangskriverne Faye (Rooney Mara) og BV (Ryan Gosling), musikproduceren Cook (Michael Fassbender) og servitricen Rhonda (Natalie Portman). De jagter alle succes gennem et rock'n roll landskab præget af forførelse og bedrag med et hav af komplikationer på kryds og tværs mellem parterne til følge. Desuden medvirker også Cate Blanchett og Val Kilmer. Blandt de mange gæsteoptrædende artister er Patti Smith, Lykke Li, First Aid Kit, Florence Welch og Iggy Pop.

The Darkness (19/4) er en gyser om familien Taylor, der tager til Grand Canyon for at nyde den storslåede natur. På deres tur gennem det imponerende landskab falder sønnen Michael ind i et indiansk gravkammer, hvor han finder en speciel sten, som han tager med hjem. Snart begynder knægten at opføre sig underligt, og uhyggelige ting begynder at ske! Med bl.a. Kevin Bacon.

SÆSONPREMIERE: Into the Badlands 3 (24/4) - I fremtidens USA styres Badlands af lokale baroner og deres loyale krigere. To af dem er Sunny og MK (Aramis Knight). Sammen kommer de til at spille en afgørende rolle i kampen om Badlands, der er opdelt imellem syv rivaliserende baroner. Sunny (Daniel Wu) er den mest dødbringende kriger i Badlands. Han har altid stået trofast ved sin barons side, men er nu begyndt at vakle i sin tro. En krig truer området, og der er forræderi i luften. Snart går det op for Sunny, at han må genoverveje sine alliancer.

Hele familien kan godt glæde sig til Filmen om Kaptajn Underhyler (25/4). Den prisvindende animationsfilm fortæller historien om Jimmy og Otto, der går i 4. klasse sammen og får dagene til at gå med at tage gas på lærerne. En dag hypnotiserer de skoleinspektøren til at tro, at han er den tumpede tegneseriehelt Kaptajn Underhyler - en identitet, de to drenge kan slå til og fra med blot et fingerknips. Men en superskurk lurer i kulissen!

Actionthrilleren Bastille Day (25/4) udspiller sig i Paris, hvor lommetyven Michael (Richard Madden) stjæler en kvindes taske, der springer i luften, da han smider den fra sig. Han bliver taget til fange af CIA-agenten Sean Briar (Idris Elba). Da det står klart, at noget større er på færde, indleder de et samarbejde og begynder at optrævle et udspekuleret netværk med omfattende og uhyggelige planer.

• animation
  • idris elba
  • kevin bacon
  • ridley scott
  • roland møller
  • kristofer hivju
  • peter haber
  • brian mørk
  • dansk
  • musik
  • beck
  • ungdomsserie
  • rise

Du kan se C More på dit tv eller online. Ønsker du at se C More på dit tv, så skal du oprette dit C More abonnement hos din nuværende tv-leverandør. Du bestiller C More lettest ved at kontakte din nuværende tv-leverandør direkte. Kontakt din tv-leverandør.

Hvis du ønsker at se C More på din computer, iPad/iPhone, Android tablet/smartphone kan du købe adgang direkte på http://cmore.dk/signup/c-more-film-dk.