FØR STATSBESØGET: DONALD TRUMPS TIDLIGERE TOPRÅDGIVER KAN OPLEVES PÅ C MORE

Den amerikanske præsident Donald Trump er på vej til sit første besøg i Danmark, men allerede dagen inden hans ankomst blænder C More op for den prisnominerede dokumentarfilm The Brink, som handler om hans tidligere chefstrateg. September byder også på Oscarnomineret dokumentarfilm om det amerikanske ikon - højesteretsdommeren Ruth Bader Ginsburg og en prisbelønnet film om Scotty Bowers der, som Hollywoods alfons, opfyldte stjernernes behov.

THE BRINK – Premiere den 1. september på C More

Efter Donald Trumps tidligere chefstrateg, Steve Bannon, forlod Det Hvide Hus, har han flyttet sit fokus til den europæiske højrefløj. I den nærgående og afslørende prisnominerede dokumentarfilm, The Brink, får vi lov at følge hans forsøg på at etablere en verdensomspændende højrepopulistisk enhed. Vi ser Bannon mødes med politikere som Nigel Farage og Kent Ekeroth for at lægge planer om en nationalistisk ”supergruppe” i Europa-Parlamentet. Instruktøren Alison Klayman (Ai Weiwei: Never Sorry) har fulgt Steve Bannon som en flue på væggen med fuld adgang til den omstridte højrepopulist i en film, der er lige så fascinerende, som den er foruroligende.

Se trailer til The Brink

RBG – Premiere den 1. september på C More

Den 85-årige Ruth Bader Ginsburg, højesteretsdommer og uventet popkulturikon, er først i de senere år blevet et kendt ansigt i USA. Men hele sit liv har hun kæmpet for kvinders rettigheder og ligestilling, hvilket gjorde, at Julie Cohen og Betsy Wests Oscarnominerede dokumentarfilm, RBG, straks strøg til tops på den amerikanske bioliste. Der er bred enighed om, at Ruth Bader Ginsburg er folkets heltinde, hvis liv kræver et personportræt som RBG.

Se trailer til RBG

SCOTTY AND THE SECRET HISTORY OF HOLLYWOOD – Premiere den 11. september på C More

Scotty Bowers landede i Hollywood efter 2. verdenskrig, hvor han først arbejde på en benzintank, men snart opdagede en helt ny side af sig selv og efterfølgende viede et halvt århundrede til at gøre livet lettere for branchens største stjerner. Scotty and the Secret History of Hollywood er den skandalespækkede fortælling om, hvordan Hollywoodlegenden Bowers – som rådgiver og alfons – opfyldte stjernernes ønsker. Han fortæller bl.a. meget gerne lystigt om, hvordan han satte Cary Grant sammen med Rock Hudson eller om den gang han satte Katharine Hepburn sammen med 150 (!) brunetter. Han var i filmbranchen kendt som Sonny, Scotty eller ganske enkelt – ”Hollywoods benzintank”!

Se trailer til Scotty and the Secret History of Hollywood

Se alle tre dokumentarfilm på Clipsource allerede nu!

Klik på https://clipsource.se/login og klik efterfølgende på http://clipsource.se/source/c-more-entertainment. Til højre på siden, under Kontakt, finder du Ansøg om adgang. Ansøg om at få adgang til C Mores indhold.

• the brink
  • ai weiwei
  • ruth bader ginsburg
  • julie cohen