​GAME OF THRONES-NEDBRUD GAV SALGSREKORD HOS C MORE

Premieren på sidste sæson af Game of Thrones blev en massiv succes for C More, der oplevede en nærmest eksplosiv vækst af nye brugere i de timer, hvor producenten og konkurrenten HBO havde tekniske problemer.

- Det var helt vildt at se salget stige så voldsomt i løbet af mandag morgen og formiddag. Det fortsatte støt resten af dagen, hvilket betød, at vi slog vores salgsrekord med en stigning på 30% for en enkelt dag, siger Jens M. Andreasen, der er salgschef for C More Danmark.

- Vores hidtidige salgsrekord for en enkelt dag oplevede vi i december, da vi blev den eneste danske streamingtjeneste med alle otte Harry Potter-film, så det siger meget om kvaliteten af Game of Thrones og dens popularitet, fortsætter Jens M. Andreasen.

Salgschefen medgiver, at mange af de nye brugere hos den danske streamingtjeneste også kan tilskrives de tekniske startvanskeligheder hos HBO, der indtraf i mange danskeres påskeferie. Nedbruddet fyldte da også en del i mediebilledet i Danmark fra mandag morgen og blev blandt andet nævnt i Radioavisen på DR.

- De tekniske problemer placerede Game of Thrones i overskrifterne på selve premieredatoen, og der blev i sidste ende også sat seerrekord, så jeg tror, at vi alle nød godt af det. Og vores nye brugere kan så ovenikøbet glæde sig til, at vi i forlængelse af afslutningen på Game of Thrones får premiere på endnu et seriehit i Catch-22 med George Clooney foran og bag kameraet, siger Jens M. Andreasen.

Andet afsnit i ottende og sidste sæson af Game of Thrones, med blandt andre Nikolaj Coster-Waldau og Pilou Asbæk, kan ses næste mandag på C More. Sidste afsnit sendes 20. maj – samme dag, som C More har eksklusiv premiere på Catch-22.

• game of thrones