OVERVÅGNING GIVER ALT ANDET END TRYGHED I AKTUEL THRILLERSERIE PÅ C MORE

Kan du stole på, det du ser? Den aktuelle BBC-thrillerserie The Capture beskæftiger sig med overvågning, deepfake, fake news og myndighedernes muligheder for at manipulere med videomateriale af borgerne. Den anmelderoste serie får dansk premiere på C More den 26. november, og er højaktuel i forhold til debatten om ansigtsgenkendelse i Danmark, som i forvejen er et af verdens mest overvågede samfund.

I The Capture bliver den tidligere soldat, Shaun Emery, ved hjælp af videomateriale frikendt for mordet på en krigsfange i Afghanistan. Efter at have været dømt skyldig ved en krigsret og brugt et halvt år i fængsel er han nu klar til at vende tilbage til et civilt liv og endelig se sin datter. Men efter mindre end et døgn som fri mand kommer han i søgelyset igen, da billeder fra et overvågningskamera viser ham overfalde og bortføre en advokat, som var med til at få ham frikendt.

Se trailer til The Capture

Shaun Emery bliver ved hjælp af den moderne teknologi hurtigt pågrebet af den unge og fremadstormende kriminalkommissær Rachel Carey. I afhøringslokalet bliver Shaun konfronteret med billeder, der viser ham slå advokaten ned og slæbe hende væk. Han bliver chokeret, reagerer aggressivt og benægter hårdnakket, at det nogensinde har fundet sted i virkeligheden. Han skal nu igen kæmpe for sin frihed og snart begynder Rachel Carey at tvivle på, om overvågningsvideoen er ægte og om sagen er så lige til. Og snart må både krigsveteranen og kriminalkommissæren sætte spørgsmålstegn ved alt, hvad de ved og tror på.

The Capture minder om serien Bodyguard og hovedrollerne som kriminalkommissær Rachel Carey og krigsveteran Shaun Emery spilles af henholdsvis af Holliday Grainger (Eventyret om Askepot) og Callum Turner (Fantastiske skabninger: Grindelwalds forbrydelser). Rollelisten tæller desuden store navne som Ron Perlman (Hellboy, Sons of Anarchy), Ben Miles (The Crown) og Famke Janssen (X-Men). The Capture er skrevet og instrueret af Ben Chanan, som også har instrueret 2. sæson af The Missing, som også kan ses på C More.

The Capture består af otte afsnit. De to første afsnit får premiere på C More tirsdag den 26. november. To nye afsnit bliver tilgængelige de efterfølgende tre tirsdage.

The Capture - se de to første afsnit allerede nu på Clipsource.

Klik på https://clipsource.se/login og klik efterfølgende på http://clipsource.se/source/c-more-entertainment. Til højre på siden, under Kontakt, finder du Ansøg om adgang. Ansøg om at få adgang til C Mores indhold.

• ron perlman
  • deepfake