To store turneringer på C More Golf

I denne uge er det de gamle drenge på Tour Champions, der løber med opmærksomheden, når Bernhard Langer skal forsøge at vinde Charles Schwab for utrolige fjerde gang I træk.

På PGA Tour er Rickie Fowler og Patrick Reed med i feltet i OHL Classic at Mayakoba.

Der er lagt op til en spændende afslutning i dette års Charles Schwab Cup. Tyske Bernhard Langer har igen i år vist sig uhyggelig stærk. Hele syv sejre er det blevet til i denne sæson. Det er hans bedste sæson på Tour Champions hidtil, og det gør det ikke mindre imponerende, at Langer er fyldt 60.
Det er svært at se, hvem der skal stoppe den tyske maskine, som har vundet de sidste to turneringer, og samtidig har taget sine præmieindtægter for året op på den rigtige side af svimlende 3,6 millioner dollars. Det ville have givet Langer en 18. plads på PGA Tourens pengeliste fra den netop overståede sæson.

Slutspillet i Charles Schwab Cup blev for to år siden ændret, så optjente point bliver nulstillet til finalen, ganske som vi kender det fra FedEx Cup, og man bliver tildelt et antal point efter, hvad nummer man er på listen. Hvis ikke man havde lavet reglerne om, kunne man allerede nu have overrakt trofæet til Langer, da hans føring ikke ville kunne hentes. Det kan den nu, og det skal blive interessant at se, om der er spillere, der kan true den suveræne tysker.

Ligesom i FedEx Cup er top fem sikret samlet sejr i tilfælde af sejr i finalen. De fem der selv kan afgøre det til egen fordel er:
Bernhard Langer
Scott Mccarron
Kenny Perry
Miguel Angel Jimenez
Kevin Sutherland

Den samlede vinder af Charles Schwab Cup løber med en bonuscheck på en million dollars. Charles Schwab Cup finalen spilles på Phoenix Country Club i Arizona.

Tre mulige vindere

Bernhard Langer

Langer er umulig at komme udenom som en mulig vinder. En sejr vil betyde, at han rydder bordet i slutspillet med sejr i alle tre slutspilsturneringer. Det ville i den grad være en magtdemonstration, og en ganske imponerende præstation hvis man ser på de navne Langer er oppe imod hver uge.

Miguel Angel Jimenez

Ikke overraskende er Jimenez en af førsteudfordrerne til Langers trone, Jimenez går ind til finalen som nummer fire, og kan med en sejr sikre sig den samlede sejr. I Powershares QQQ Championship, som var den anden slutspilsturnering, måtte Jimenez se sig slået i et omspil af netop Bernhard Langer. Så formen er der. Det skal blive spændende at se, om den karismatiske spanier kan gå hele vejen i denne uge.

Fred Couples

Fred Couples har haft en imponerende karriere, og har formået, på trods af mange års rygproblemer, at holde sig konkurrencedygtig. Blandt andet ved at have holdt ved det ekstremt rytmiske sving. Samtidig slår han stadig bolden ekstremt langt, og kan stadig følge med mange af de unge drenge. Couples kan i år ikke selv afgøre det til sin egen fordel, da han går ind til finalen som nummer ni. Skulle han gå hen og vinde, står han med stærke kort på hånden til at tage den samlede sejr.

C More Golf viser direkte fra alle tre runder af den spændende Charles Schwab Cup finale.

Sendetider Charles Schwab Cup
Fredag 22.00 – 01.00
Lørdag 22.00 – 01.00
Søndag 22.00 – 00.30

OHL Classic at Mayakoba Der spilles naturligvis også turnering på PGA Tour.
Rickie Fowler og Patrick Reed har besluttet at få sparket deres sæson i gang i Mexico i OHL Classic at Mayakoba, og især Fowler må betegnes som en af storfavoritterne i feltet. Fowler havde en flot 2016-17 sæson, men må siges ikke at have fået helt nok ud af det flotte spil. Fowler lå flere gange i god position til sejr, men kun en gang kom han over målstregen i Honda Classic tilbage i marts måned.

Mange flere stærke navne er til start på den billedskønne El Camaleon Golf Club i Mexico. Deriblandt også den førende spiller på FedEx Cuppen og forsvarende mester Pat Perez.

Tre mulige vindere

Rickie Fowler

Den unge amerikanske publikumsfavorit har ikke været i ilden siden The Presidents Cup i starten af oktober, og den sidste del af sæsonen blev en lidt blandet fornøjelse for Rickie Fowler. En andenplads i BMW Championship gav høje forhåbninger om en samlet FedEx sejr i Tour Championship, men en atypisk dårlig præstation slukkede lyset for den drøm. Fowler giver ikke op så let, og vinder snart igen, måske allerede i denne uge.

Chesson Hadley

Alle gode gange tre for Chesson Hadley. De foregående to uger har han været en del af denne liste. En andenplads og en fjerdeplads er det blevet til. Hadley må snart løbe tør for luft med fem top fire placeringer i sine seneste seks starter. Han viser dog ikke tegn på svaghed, så derfor får han genvalg i denne uge.

Bryson Dechambeau

Manden med den matematiske tilgang til golfspillet er for alvor ved at bide sig fast på PGA Tour. Efter sejren i John Deere Classic tidligere på året, kan Dechambeau spille frit med vished om, at kortet er sikret de næste par år. Denne sæson er da også startet stærkt med en 17. og en syvendeplads i to spillede turneringer. Det ville ikke overraske, hvis Bryson Dechambeau tager sin anden sejr i denne uge.

C More Golf er med direkte alle fire dage fra Mexico, når OHL Classic at Mayakoba skal afgøres.

Sendetider OHL Classic at Mayakoba
Torsdag 19.00 – 22.00
Fredag 19.00 – 22.00
Lørdag 19.00 – 22.00
Søndag 19.00 – 22.00

• miguel angel jimenez
  • rickie fowler
  • pga tour
  • c more golf

Du kan se C More på dit tv eller online. Ønsker du at se C More på dit tv, så skal du oprette dit C More abonnement hos din nuværende tv-leverandør. Du bestiller C More lettest ved at kontakte din nuværende tv-leverandør direkte. Kontakt din tv-leverandør.

Hvis du ønsker at se C More på din computer, iPad/iPhone, Android tablet/smartphone kan du købe adgang direkte på http://cmore.dk/signup/c-more-film-dk.