Arrangement: Fremtidens arbejdsmarked stiller krav til din lederrolle

VirksomhedsnetværkCabi retter fokus på fremtidens arbejdsmarked med fire arrangementer om, hvilke udfordringer, der byder sig på et arbejdsmarked i opbrud.

Arbejdsmarkedet går i disse år gennem store forandringer, hvor ansættelsesformer, jobtyper og de kompetencer som efterspørges ændrer sig markant.

Disse forandringer stiller VirksomhedsnetværkCabi skarpt på med fire på regionale temamøder sætter fokus på fremtidens arbejdsmarked, og hvilken betydning det har for ledelsesrollen.

En af oplægsholderne er Tine Andersen, ph.d. og chefkonsulent fra Analyse og Erhvervsfremme ved Teknologisk Institut. Fremover vil der ifølge Tine Andersen blive større og større muligheder for, at virksomheder kan ansætte medarbejdere i tidsbegrænsede stillinger, som freelancere, projektmedarbejdere, etc.

Men det er ikke uden omkostninger og stiller store krav til lederne.

”Ved at bruge kortidsansættelser, platformsrekruttering eller projektansættelser risikerer virksomheden at miste innovativ kraft og forretningskritisk viden. Undersøgelser peger entydigt på, at virksomheders evne til langsigtet vækst og udvikling afhænger af ledelse, der formår at sikre et langsigtet strategisk fokus og værdsætte medarbejdere som virksomhedens vigtigste ressource,” siger Tine Andersen.

Bliv klogere - deltag gratis på temamøder

VirksomhedsnetværkCabi holder regionale temamøder og det sker I

• Næstved den 28. november kl. 16.00-19.00
  • Aalborg den 5.december kl. 13.30-16.00