Virksomheder ændrer arbejdsgange i kampen mod stress

Virksomheder ændrer arbejdsgange i kampen mod stress

Knap hver anden virksomhed har inden for det seneste år lavet organisatoriske ændringer på arbejdspladsen for at hjælpe stressede medarbejdere. Det viser en ny undersøgelse fra Dansk Arbejdsgiverforening.

Mange virksomheder oplever, at medarbejdere bliver syge med på grund af stress. Og uanset om årsagen til stress skal findes i privatlivet, på arbejdspladsen eller begge dele, så vælger 42 procent af danske virksomheder at lave organisatoriske ændringer for at komme stressen til livs. Det viser en undersøgelse, som Rambøll har lavet for Dansk Arbejdsgiverforening, skriver Agenda.

Undersøgelsen viser også, at medarbejdertrivslen står højt på dagsordnen i mange virksomheder. Tre ud af fire virksomheder, der har svaret på undersøgelser angiver, at medarbejdertrivsel og engagement i høj grad eller meget høj grad motiverer dem til at arbejde med arbejdsmiljøet.

Mere viden

Hvis din virksomhed skal forebygge stress, kan du komme godt i gang med et nyt dialogværktøj, som Cabi har udviklet. Du kan også skrive dig op til en gratis e-bog om stress.

Se mere på Cabis hjemmeside

Tags

Cabi er et nonprofit videns-, netværks-, og formidlingshus med bevilling fra Beskæftigelsesministeriet. Vi arbejder for et socialt ansvarligt arbejdsmarked, hvor mennesker og virksomheder lykkes. Det gør vi ved at stille brugbar viden og operationelle værktøjer til rådighed for virksomheder og kommuner, der ønsker at fremme:

Pressekontakt Kommunikationschef 4128 4126
Jakob Rom Johansen