Canal Digital Danmark tjekker op på tv-rettigheder på barer og restauranter

Når byens barer, cafeer og restauranter viser sportskampe på tv, kræver det særlige rettigheder. Det følger Canal Digital nu op på. Til gavn for tv-udbyderne, men også landets sportsklubber, som får en stor del af indtægterne.

Det er populært at se EM-fodbold på barer, restauranter og andre steder ude i byen.
Heldigvis har mange steder sikret sig rettighederne til at vise sportskampe offentligt. Det er Canal Digital, der udbyder rettighederne til at vise EM-kvalifikationskampene, som sendes direkte via Kanal 5 og 6’eren.
– Når pubber, restauranter og andre steder ikke sikrer sig rettighederne til de offentlige visninger, handler det oftest om forglemmelse, eller at man ikke ved, at det er lovpligtigt at købe rettighederne. Derfor gør vi nu opmærksom på dette, så de enkelte steder kan sikre sig rettighederne, siger Martin Jensen, Markedsdirektør i Canal Digital Danmark.

Canal Digital vil i den kommende tid kontakte de barer, caféer og restauranter, som ønsker at vise sportskampe.
– Det er vigtigt at få rettighederne på plads. De store tabere er ikke bare kanaludbyderne, men også landets sportsklubber, som får en stor del af indtægterne fra tv-rettighederne, siger Martin Jensen.

Om offentlig visning
Det kræver særlig tilladelse at vise tv uden for private hjem. Den mest populære form for offentlig visning er sportskampe, lige nu aktuelt med EM-kvalifikationskampene.

Om Canal Digital
Canal Digital er Nordens største tv-udbyder og en af de få, som tilbyder tv-abonnementer og licenser til offentlige visninger. Canal Digital er den eneste tv-udbyder, som har ret til at sælge visningsrettighederne for VM og EM i fodbold og mange andre sportsbegivenheder. Canal Digital ejer ikke rettighederne, men er agent for rettighedsejerne, f.eks. Kanal 5 og 6’eren.

Barer, restauranter og andre offentlige steder, der ønsker at vise EM-kvalifikationskampene, kan kontakte Canal Digital Erhverv, som sammensætter den ønskede tv-pakke og sikrer de rigtige rettigheder. Barer, restauranter m.fl. kan få mere information hos Canal Digital på 70 70 25 75.

• Kriminalitet, jura, retsspørgsmål

• 6'eren
  • offentlig visning
  • em-fodbold
  • kanal 5
  • canal digital

• Hovedstaden

Canal Digital Danmark A/S leverer satellit-tv i markedets bedste kvalitet til enkle og gennemskuelige priser. Et bredt og varieret udbud af tv-kanaler leveres i HD-kvalitet, herunder tv-kanaler fra blandt andre Discovery, BBC, National Geographic, Eurosport, TV 2, DR og C More. Kanal 5, 6’eren og Canal 9 sendes ligeledes i HD-kvalitet. Alle Canal Digitals kunder har endvidere adgang til On Demand tjenesten Canal Digital GO med mere end 2500 film og attraktivt On Demand indhold fra mange forskellige populære tv-kanaler. Canal Digital er en del af Telenors forretningsområde Telenor Broadcast og har virksomheder i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Claus Petersen

Commercial Manager + 45 2141 4210