Optag tv-programmer direkte via din iPhone

Fremtidens digitale hjem med elektroniske apparater, der fjernstyres via nettet, får i dag endnu et "must have". Nu kan du nemlig sætte tv-boksen hjemme i stuen til at optage et tv-program direkte via Canal Digitals TV Guide App til iPhone, iPad eller iPod Touch.

Det er slut med at ærgre sig over den fede film du glemte at optage, inden du gik hjemmefra. Bliver du forsinket på vej hjem, så du ikke når at se din favorit tv-serie, er det heller ikke længere noget problem. Med Canal Digitals TV Guide App og en HD Entertain Center tv-boks kan du nemlig optage alle de tv-programmer, du har lyst til, mens du er på farten langt væk fra fladskærmen i stuen.

Canal Digitals tv-guide App er blevet opdateret med den helt nye funktion ”fjernoptagelse”, så optagelsen af et tv-program, du måske ser en reklame for i bussen eller hører om i radioen i bilen, straks kan ske med få klik på din iPhone, iPod Touch eller iPad.

Med den nye fjernoptagelsesfunktion fungerer app’en sammen med tv-boksen HD Entertain Center, hvilket gør det både hurtigt og nemt at optage og slette planlagte optagelser langt fra fladskærmen og tv-boksen hjemme i stuen. Når du logger dig ind på App’en kobles den automatisk til tv-boksen derhjemme, og så er det blot at finde de programmer du ønsker at optage, trykke på programmet og vælge ”Rec”.

"Jeg tror mange genkender den der lille irritation over ikke at være hjemme, mens et tv-program man rigtig gerne ville have set, bliver sendt. Ofte kan man også sidde og tale om tv-programmer fx i frokostpausen og blive inspireret til noget, man gerne vil se. Her kommer vores nye funktion i tv-guide App’en virkelig til sin ret, fordi det er så nemt med det samme at sørge for at optage programmet, så det ligger klar på ens tv-boks, når man kommer hjem. Det er en brugervenlig og enkel ekstra tjeneste til vores kunder, som vi forventer os meget af", siger Catja Middelboe Andersen, kommunikationsdirektør i Canal Digital Danmark.

• Underholdning

• hd