Folkemødet får sin egen radiostation

Igen i år åbner Teracom radiokanalen Radio Folkemødet, som sender direkte radio fra Folkemødet til hele Danmark. Kanalen kan høres på DAB radio og på internettet

Når det årlige bornholmske folkemøde fra torsdag til søndag samler over 750 organisationer og 50.000 deltagere for at diskutere samfund, politik og kultur bliver det igen i år dækket tæt med Teracoms radiostation Radio Folkemødet.

Direkte fra det hyggelige Danchells anlæg, har Teracom i samarbejde med Radio24syv endnu en gang stablet folkemødets egen radiostation på benene. Kanalen sender til hele Danmark alle dagene fra Folkemødet slår teltdugen op torsdag til sidste teltpæl foldes sammen søndag.

Teracom arbejder for større mangfoldighed i mediemarkedet, og Radio Folkemødet illustrerer, hvilke muligheder radiomediet giver – hvis man åbner for det.

• I Danmark lytter vi meget radio, og med digitaliseringen bliver der skabt flere frekvenser og dermed mulighed for at få et stort og mangfoldigt udbud af kanaler og indhold i et omfang, som ligner det, der findes i landene omkring os. Teracom arbejder for, at både de traditionelle radiostationer, andre medier, foreninger og virksomheder vil tage de nye muligheder til sig og udnytte, at man nu let kan skabe flere radiokanaler, siger Head of Strategy and Business Development hos Teracom, Lars Kierkegaard.

Radio Folkemødet sender non-stop på DAB fra torsdag kl. 13.00 til søndag kl. 14.00. I redaktionen er der journalister med baggrund fra både DR og Radio24Syv: Katrine Nyland Sørensen, Kaare Svejstrup, Jonas Skov, Thomas Vinther Larsen og Sara Troense.

• Radio Folkemødet er vores bidrag til den demokratiske debat og til Folkemødet, og så er det samtidig en måde at vise, hvor let det er at skabe et landsdækkende medie i den digitale tidsalder, siger Lars Kierkegaard.

Hvis man er på Folkemødet, kan man besøge stationen i Medieteltet, A5 i Danchells Anlæg. Er man ikke på Bornholm kan man i resten af Danmark lytte med på DAB radio eller lytte til kanalen på teracom.dk. Man kan også følge Radio Folkemødet på de sociale medier: #RadioFolkemødet.

Flere oplysninger hos:
Lars Kierkegaard, Head of Strategy and Business Development, Teracom A/S Mail: lars.kierkegaard@teracom.dk – Mobil: +4551717360 eller www.teracom.dk

• Data, Telekommunikation, IT

• folkemøde 2015
  • teracom
  • dab
  • dab+

Teracom er Danmarks førende udbyder af analog og digital transmission af radio- og tv-udsendelser og sendenet. Vi leverer sendenetværk til DR, TV2 og Digi-TV og udbyder teletjenester til danske teleoperatører. Dette gør os til den førende totalleverandør til både public-service, kommercielle og lokale radio- og tv-stationer.