Ny og forbedret benzin og diesel hos Statoil

Statoil forsætter med at udvikle mere energieffektive brændstoffer og lancerer nu ny og forbedret benzin og diesel, som vi kalder miles 92, miles 95 og miles diesel. Ved regelmæssig brug giver det op til 2,7% forbedret brændstoføkonomi for benzin og op til 1% for diesel.

”Uden ekstra omkostninger for de danske bilister tilbyder Statoil nu en ny og forbedret benzin og diesel, der kan spare brændstof. Vi har foretaget både laboratorietest og test hos vores kunder, som viser, at man kan køre længere på den tankfuld sammenlignet med vores tidligere brændstof” siger Fuel direktør Peter Rasmussen og fortsætter: ”Det er lykkes os at sammensætte de nye brændstoffer, således at literprisen bliver den samme, således besparelsen går direkte til kunderne.”

I Statoil’s forbedret benzin er der tilsat et helt nyt additiv, som er blevet til i samarbejde mellem Statoils egne teknikere og et af verdens ledende virksomheder inden for udvikling af additiver. Benzin additivet indeholder en ny komponent, som reducerer friktionen i motorens bevægelige dele (Friction modifier) og som går ind og smører de steder i motoren, hvor almindelig motorolie ikke kan nå ind, hvilket har en direkte effekt på brændstofforbruget.

Tilsvarende har vi tilsat et nyt rengøringsprodukt (detergents dispercent), som giver renere dyser og dermed mindre power loss i motoren, hvilket giver en bedre udnyttelse af dieslen.

De nye og forbedret brændstoffer lanceres under navnet miles og sælges på alle Statoils fuld service stationer fra torsdag den 8. maj.

For yderligere information om miles benzin og miles diesel venligst se www.statoil.dk/miles

Billedtekst: Statoil Fuel & Retails danske direktør Pia Bach Henriksen og selskabets skandinaviske direktør Hans-Olav Høidahl foretog den officielle første tankning på Statoils station på Kettevej i Hvidovre.

For yderligere information venligst kontakt:

Peter Rasmussen, Fuel direktør, tel: 3342 4303

Per Brinch, Kommunikationschef, tel: 3342 4227