Statoil vinder Post Danmarks B2C Direct Marketing Pris 2009

Statoils kampagne for fyringsolie "Du mangler at spare…" blev på Direct Marketing Dagen i går kåret som vinder af kategorien "Integreret B2C".

Det er Post Danmark, som hvert år afholder arrangementet, og i år var der nomineret 55 kampagner fordelt på otte kategorier.

Dommerne gav Statoils kampagne disse ord med på vejen:
"Normalt vinder man ikke priser for at give rabatter. Snarere tværtimod. Men når man formår at gøre kedelige rabatter for et lavinteresseprodukt til et varmesøgende kampagnemissil, er man alligevel på vej ind i kampen. Med et kreativt twist vender Statoils kampagne for fyringsolie tingene på hovedet og udfordrer målrettet den enkelte forbruger til at få det hele med. Under temaet ”Du mangler at spare…” lykkes det at sælge meget mere af et dyrere produkt, knytte kunderne tættere til sig og oven i købet få dem til selv at klare bestillingen on-line. Det er brandgodt håndværk, der luner på bundlinjen."

Kampagnen er produceret i samarbejde med direct marketing bureauet Sepia og byggede - ud over breve - på radio-reklame, tekstreklamer på Google, bannere på eksterne hjemmesider og Statoils egen hjemmeside www.statoil.dk, hvor man bl.a. kunne se, hvor stor en rabat, man kunne få, og bestille olien on-line.

For yderligere information venligst kontakt:
Marketing Manager Fuel Jacob Pedersen, Statoil A/S, tlf. 33 42 41 04
PR- og Kommunikationsdirektør Per Brinch, Statoil A/S, tlf. 33 42 42 27

Send os din mening
Du er velkommen til at sende os din mening på en mail.

• fyringsolie