Støt Humor mod Aids

Den klassiske røde næse på gaden for 7. år
Det koster kun 20 kr. at få sig en rød næse, og AIDS-Fondet, der står bag Humor for Aids aktiviteten for 7. år i træk, ved godt, hvordan pengene kan gøre gavn: 33 millioner mennesker i verden har hiv eller aids, og der bliver stadig flere. Over halvdelen af dem, der i dag bliver smittet, er børn og unge.

I år samler Humor mod Aids derfor penge ind til aids-projekter, der hjælper udsatte børn og unge i både Danmark, Ukraine og Kenya.

I Danmark går pengene til hiv-smittede børn og unge mellem 14 og 24 år. De fleste af disse unge lever hemmeligt med hiv med de konsekvenser, det har. I Ungegruppen er de unge lige og kan få et pusterum og frikvarter fra hverdagens usikkerhed og angst for afvisning.

Humor mod Aids støtter også AIDS-Fondets Børnepulje. Det kan være en stor sorg og en ekstra udfordring for en familie, når et barn er hiv-smittet. Børnepuljen tilbyder alle familier med hiv-smittede børn under 18 år en håndsrækning i form af et legat.

Årets Humor mod Aids støttes af en række firmaer, bl.a. Statoil, der sørger for en forfriskning til de små 1.000 frivillige.

Læs mere om Humor mod Aids

• humor mod aids