Vejret forsinker olieudkørslen

Statoils driftschef i Aalborg, Søren Holst, oplyser, at man for øjeblikket kun kører med 10-12 % af den normale kapacitet: "Det betyder, at hvis man bestiller olie nu, vil vi ikke kunne love levering inden weekenden," siger han.

Travlhed i resten af landet, men tankbilerne kører
Fra Statoils øvrige olielagre i Jylland og på Sjælland betyder vintervejret stor travlhed, og der må forventes længere leveringstider end ellers. Indkomne bestillinger leveres i den rækkefølge, som de indløber. Selv om tankbilerne kører til sent ud på aftenen, er vi for øjeblikket alligevel nogle steder lidt bagud i forhold til en normal leveringssituation.

Hjælp oliechaufføren med at komme sikkert frem
Ryd sne og grus indkørslen, så tankbilen kan komme frem, og fjern sne hen til området omkring påfyldningsstedet – hvis stutsen ligger i en brønd, så tjek, at dækslet ikke er frosset fast!

For yderligere information venligst kontakt:
PR- og Kommunikationsdirektør Per Brinch, Statoil A/S, tlf. 33 42 42 27

Send os din mening
Du er velkommen til at sende os din mening på en mail.

Statoil leverer omkring en femtedel af Danmarks samlede olieforbrug og driver mere end 300 benzinstationer i Danmark, heraf ca. en femtedel automatanlæg under varemærket 1-2-3.
På selskabets raffinaderi i Kalundborg raffineres olieprodukter, som enten eksporteres eller sælges i Danmark til brug som fx brændstof til biler eller opvarmning af private hjem og erhvervsejendomme.

• olielevering
  • fyringsolie