MÅLETEKNOLOGI I SIN FINESTE FORM

MÅLETEKNOLOGI I SIN FINESTE FORM

I 2017 fejrede Voltcraft sit 35-års jubilæum. Dette Conrad Business Supplies varemærke er bredt anerkendt på markedet for sine robuste, brugervenlige og alsidige multimetre. Voltcraft tilbyder dog også en række andre måleinstrumenter. Lige fra prober til digitale storage oscilloskoper letter instrumenterne arbejdet for såvel elektro- som elektronikingeniører og serviceteknikere. I løbet af Voltcraft-varemærkets jubilæumsår vil Conrad lancere mange nye og innovative produkter. En ny serie af multimetre er netop blevet sendt p markedet. De alsidige modeller, VC-440 E, VC-450 E og VC-460 E er særdeles robuste produkter, som i høj grad egner sig til udendørs brug.

Voltcraft-porteføljen er værd at lægge mærke til både for sit store udvalg af måleinstrumenter og for et bredt udbud af tilbehør. Conrad tilbyder for eksempel PC-oscilloskopmodulet, DSO-3104 USB, til analyse og databehandling af analoge og digitale signaler. Med en båndbredde på 100 MHz tillader produkter Fast Fourier Transformation (FFT) til analyse af alle slags waveforms. Produktet har fire kanaler og overfører data til Excel. Eksportfunktionen tillader datalagring direkte til en computer og sikrer en nem datahåndtering. Det letter i kolossal grad analyse og dokumentation. Takket være en praktisk taget ubegrænset lagringskapacitet på computeren kan alle data dokumenteres, arkiveres og kommunikeres uanset volumen af måledata. Arbejdskrævende justeringer og setup-procedurer er ikke nødvendige. Sammen med 200-MHz DSO-1202D Storage Oscilloskopet, der måler med op til 1 GS/s, er produktet en overlegen kombination til universelle måleopgaver.

Sikkerhed er den højeste prioritet i alle slags målinger, men brugeren skal også kunne udføre målingerne på svært tilgængelige locations. BS-21 HD USB-endoskopet gør det muligt at se ind i områder, der normalt er utilgængelige. Enheden indeholder et vandtæt minikamera, der gør endoskopet ideelt til undersøgelse af rørføringer. Sammen med et spejl betyder en indbygget, dæmpbar LED-belysning, at intet skjult hjørne er for mørkt til at kunne blive undersøgt.

Kontaktløse målinger er en attraktiv mulighed ved målinger af temperaturer, da det minimerer risikoen for at brænde sig ved målinger i miljøer med høje temperaturer. Brugeren har ikke behov for dyre termiske kameraer for at måle temperaturerne i definerede områder. Man kan dog også i Voltcraft-programmet finde en lang række pyrometre og infrarøde termometre. Med IR 260-8S er det muligt at måle temperaturer mellem -30 og 260 °C fra en sikker afstand. Med tilslutning af en target-laser sikrer man sig, at temperaturen bliver målt præcist på den ønskede location. Et minimum-maximum display sikrer, at man ikke overser ekstreme målinger.

Voltcraft-porteføljen har også en løsninger til kontaktløs og dermed risikofri måling af spændinger. MS-450 Multitesteren har oplysning af målepunktet og kan detektere AC-spændinger inden for 12-50V og 50-1000V-områderne.

Volfcraft tilbyder desuden et stort antal dataloggere, vibrationsmålere, multimetre og tilbehør. Nu efter 35 år er varemærket fortsat førende inden for innovation og en forenkling af dagligdags måleaktiviteter – både til professionelle brugere og i hjemmet.

Conrad ElektronikWeb: conradelektronik.dk.

I over 90 år har Conrad leveret teknik til private såvel som firmaer i Europa. Familievirksomheden blev grundlagt i 1923 i Berlin og har siden 1946 haft sit hovedekontor i Hirschau, Bayern. Lidt efter lidt har den privatejede virksomhed udviklet sig fra at være en lille specialiceret forhandler af elektroniske komponenter til i dag at være Europas største forhandler af elektronik og teknik. Men altid med samme tanke – Vi giver dig forudsætningen for dine grænseløse teknologiske skabelser!