Coor er Nordens første med selvkørende rengøringsrobot

Som den første virksomhed i Norden begynder Coor at benytte robotter til rengøringsopgaver. Takket være robotterne kan rengøring udføres på nye og bedre måder, hvilket betyder effektiviseringsgevinster, forbedret kvalitet og en mere bæredygtig rengøring.

Rengøringsrobotten er en kombi-maskine, der både skrubber og suger væske op fra gulvene. Den er velegnet til faciliteter med store og åbne rum, f.eks. korridorer, produktionsfaciliteter, lagerbygninger, hospitaler og lufthavne. Rengøringsrobotten kan bidrage til at gøre rengøringen mere miljøvenlig, da den filtrerer snavs og partikler fra vandet, som kan genbruges kontinuerligt. Den kan overtage monotone samt tunge arbejdsopgaver og derved lette arbejdet for rengøringspersonalet.

- Rengøringsrobotter har mange fordele. Vi reducerer miljøpåvirkningen og forbedrer arbejdsmiljøet. Vi kan tilbyde en mere fleksibel rengøring og udføre den, når det passer kunden. Rengøringen bliver mere effektiv og bæredygtig, når der bruges rengøringsrobotter, fortæller Nenad Tomovic, der er divisionschef for renhold hos Coor Service Management i Danmark.

Styringen af rengøringsrobotten foregår ved, at lokalets tegninger uploades til robottens hukommelse. Når robotten skal gøre rent, vælger operatøren området og sikrer, at maskinen er påfyldt vand og rengøringsmiddel, hvorefter maskinen startes. Når rengøringen er færdig, sender robotten selv en en rapport til operatøren.

Coor gennemfører en struktureret innovationsproces for at forbedre kundeoplevelsen, effektivisere virksomheden og forbedre arbejdsmiljøet. Ofte benyttes ny teknologi i dette arbejde. Smart Solutions er det generiske navn for de servicefunktioner, der anvender nye teknologier. Se mere på coor.dk.

Mere information, pressefotos osv. findes coor.dk. Kontakt venligst nedenstående for mere information:

Nenad Tomovic, Divisionschef for renhold, Coor Service Management, +45 5336 5841, nenad.tomovic@coor.com

Coor Service Management er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Coor tilbyder serviceydelser inden for interne services (soft FM), ejendomsservice (hard FM) og strategisk rådgivning i form af innovation og udvikling af kundernes servicevirksomhed. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Vi kalder det smart service – SERVICE med IQ.

I Danmark servicerer Coor dagligt over 20.000 servicebrugere på mere end 300 adresser. Der er 6.100 medarbejdere ansat, primært i Danmark, Sverige, Norge og Finland og årsomsætningen lød på 6 mia. DKK i 2015. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.