Nu er alle virksomheder i Coor certificeret efter ISO 9001:2015 og ISO 14001:2015

Pressemeddelelse   •   Nov 18, 2016 08:00 CET

Fordelen med at være ISO-certificeret er, at det er et tydeligt signal til omverdenen om, at vi arbejder på en struktureret måde og har orden i vores forretning, siger Jørgen Utzon, adm. direktør i Coor Danmark.

Coor har i mange år været certificeret efter de internationale miljø- og kvalitetsstandarder ISO 9001 og ISO 14001. Siden 2013 har Coor koncernen desuden haft et globalt paraplycertifikat, hvilket indebærer, at alle virksomheder i koncernen er tilsluttet samme certifikat. Indtil nu har alle virksomheder i Coor været integreret i denne certificering, med undtagelse af Coor Danmark, som ikke førhen har haft kvalitetscertifikatet.

- Fordelen med at være ISO-certificeret er, at det er et tydeligt signal til omverdenen om, at vi arbejder på en struktureret måde og har orden i vores forretning. Eftersom vi arbejder i samme ledelsessystem og efter samme principper, som resten af koncernen, har det været en relativ simpel rejse for os at blive kvalitetscertificeret, siger Jørgen Utzon, adm. direktør i Coor Danmark.

Efter Coor Danmarks tilslutning, er alle Coors virksomheder nu ISO 9001- og ISO 14001-certificeret.

Coor blev som én af de første børsnoterede virksomheder i Norden certificeret efter den nye ISO-standard. Mikael Stöhr, koncernchef i Coor fortæller her i filmen, hvad det har af betydning.

Mere information, pressebilleder m.v., findes på www.mynewsdesk.com/dk/coor og www.coor.dk. For yderligere information venligst kontakt:

Mikael Karlsson, Head of HSEQ, Coor Group, +46 10 559 66 24, mikael.karlsson@coor.com

Åsvor Brynnel, Bæredygtigheds- og Kommunikationsdirektør, Coor Group, +46 10 559 54 04, asvor.brynnel@coor.com

I Danmark servicerer Coor dagligt over 20.000 servicebrugere på mere end 300 adresser. Der er 6.200 medarbejdere ansat, primært i Danmark, Sverige, Norge og Finland og årsomsætningen lød på 6,08 mia. DKK pr. 30.9.16. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.

Kommentarer (0)