DEKTON® BY COSENTINO | OFFICIEL PARTNER PÅ THE WORLDS' 50 BEST RESTAURANTS 2018

Cosentino har været partner på The World’s 50 Best Restaurants siden 2011. I år er den ultra-kompakte overflade Dekton® valgt som eventens officielle bordplade leverandør og Dekton er samtidig sponsor på Sustainable Restaurant Award 2018.

For første gang er Spanien værter ved offentliggørelsen af listen over World's 50 Best Restaurants 2018 i aften, d. 19. Juni, hvor Bilbao er valgt som det internationale epicentre for den prestigefyldte event.

Dekton®, Cosentinos innovative, ultra-kompakte overflade til arkitektur og design, er i år sponsor og officiel bordpladepartner ved World's 50 Best Restaurants 2018eventen – en cementering af virksomhedens status på den internationale, gastronomiske scene. For første gang vil Spanien være vært ved den prestigefyldte event, som er kendt som gastronomiens Oscar-uddeling, med Bilbao som det internationale epicenter. Listen over de 50 vindere afsløres i dag, d. 19. Juni, ved en ceremonI på Palacio EuskaldunaI Bilbao.

Sustainable Restaurant Award & 'Ild' som tema

I år er Dekton® sponsor på årets Sustainable Restaurant Award og Santiago Alfonso, Cosentinos Vice-President of Communications and Marketing, vil overrække den attraktive statuette til vinderen. Som sponsor, byder Dekton® by Cosentino samtidig velkommen en stand, hvor en Dekton® bordplade i farven Orix vil tilføre styrke, personlighed og skønhed til indretningen, hvis overordnede tema er elementet ‘ild’. Det spanske brand, Cinco Jotas, vil som nabo til Cosentino standen give gæsterne en unik smagsoplevelse – den bedste iberiske skinke – og lade dem få chancen for at forelske sig I endnu en Dekton® bordplade i farven Domoos.

Santiago Alfonso, Cosentino Vice-President of Communications and Marketing: ‘Som spansk virksomhed med tætte band til specielt den gastronomiske verden og den internationale restaurantscene er vi stolte over at denne vigtige begivenhed I år afvikles I vores land – og specielt i Bilbao med den rige og mangfoldige gastronomi’. Bilbao er hovedstaden I provinsen Vizcaya, regionen, hvor ikke mindre end fire af de fyrre bedste restauranter på den aktuelle World's 50 Best Restaurants 2017 liste ligger: Asador Etxebarri (#6), Mugaritz (#9), Arzak (#30) og Azurmendi (#38).

Det er ottende år i træk med Cosentino og virksomhedens brands som deltagere i den unikke begivenhed, hvor de største og mest markante navne på den gastronomiske scene samles fra hele verden.

Ceremonien kan følges direkte - og med spænding afventes, hvordan repræsentanterne på den danske, gastronomiske scene markerer sig på listen:

• Gastronomi