D-Link går sammen med Silicon Labs om at udvide Smart Home-markedet

Teknologisk samarbejde accelererer Internet of Things for private og virksomheder.

København – 1. september 2016 – Nu afsløres nyheden om et nyt samarbejde mellem D-Link og Silicon Labs, som skal accelerere udviklingen og udrulningen af Smart Home-teknologi.

Den unikke kombination af teknologier, produktionsevner og markedstilstedeværelse giver kunderne hurtigere adgang til de seneste nyheder inden for Smart Home-teknologi.

Begge parter er ledere inden for deres respektive områder, og nu sammensmeltes deres styrker i en smuk toenighed. D-Link kommer med en styrke inden for design og produktion af forbrugernetværksenheder, et solidt kendskab til markedet og et veletableret Smart Home-økosystem, mydlink Home. Omvendt kommer Silicon Labs med stor ekspertise i at udvikle innovative løsninger, der sikrer en stærk forbindelse mellem hjemmet og Internet of Things (IoT) med trådløse netværksteknologier som ZigBee, Thread, energibesparende Bluetooth og trådløst netværk.

For D-Link gør samarbejdet det muligt at udvikle produkter med specialdesignet teknologi og sikkerhed, som bærer præg af Silicons hard- og software-løsninger. Omvendt vil Silicon Labs’ andel af det hurtigvoksende marked hurtigt blive udvidet, fordi produkterne bliver designet, leveret og understøttet gennem D-Links værdikæde.

”D-Link arbejder allerede aktivt på Home Automation-produkter med ISP’ere, televirksomheder og energiudbydere på tværs af Europa. Gennem samarbejdet med Silicon Labs får vi mulighed for at give vores partnere omgående adgang til de mest avancerede netværksteknologier så som ZigBee og Thread Protocols. Det giver dem mulighed for at udvikle attraktive og pålidelige Smart Home-løsninger, som er fuldt understøttede uden nogen væsentlige up-front ingeniøromkostninger”, siger europæisk direktør Kevin Wen, D-Link.

“Når vi samarbejder med D-Link bliver vores trådløse teknologi tilgængelig hos et brand, som forbrugerne allerede kender og har tillid til”, siger marketingchef for trådløse produkter Riku Mettälä, Silicon Labs, og uddyber:
”Sammen kan D-Link og Silicon Labs tilbyde omfattende IoT-produkter, der løser den sidste udfordring med at forbinde de to verdener på en forbrugervenlig måde. For selve serviceudbyderne betyder samarbejdet, at det bliver nemmere at etablere en fuldt udstyret Smart Home-pakke”.

• silicon
  • smarthome

D-Link er en førende global leverandør af netværksprodukter til det digitale hjem, virksomheder og tele-og bredbåndsoperatører. D-Link designer, udvikler og producerer netværksprodukter, der integrerer switching, trådløse produkter, bredbånd, lagring, IP-kameraer og cloud-baseret netværkshåndtering. D-Link Nordeuropa (Skandinavien og Benelux) blev etableret i 1995 og har i dag mere end 60 medarbejdere og kontorer i Bruxelles, Helinski, Haparanda, København, Oslo og Stockholm.
www.dlink.dk