Nu skal alle danske hjem være smarte

D-Link præsenterer i dag mydlink Home på IFA, der består af fire produkter, som kan styres via den gratis app mydlink.

D-Link satser på det smarte hjem og lancerer i dag, ​​mydlink Home. Et komplet økosystem af smarte løsninger til de danske hjem. Ved hjælp af den nye gratis app, mydlink Home, kan brugere gratis overvåge og styre alt fra stikkontakter til uvelkomne gæster i hjemmet – fra sofaen, arbejdet eller rejsen.

Serien mydlink Home, består af: to videokameraer, en bevægelsesdetektor og en intelligent stikkontakt, der kan tilgås fra smartphonen eller tabletten. Så hvis du fx en dag glemmer at slukke strygejernet, kan du ved hjælp af den intelligente stikkontakt og din mobile enhed let slukke for det og undgå dårlige oplevelser.

"De fleste smart home-systemer der findes på markedet i dag er dyre og komplicerede at installere. D-links nye serie mydlink Home gør det nemt for alle danskere at gå fra et almindeligt hjem til et ‘Smart Home’. Alle dele i serien kan bruges enkeltvis eller samlet og kræver hverken månedlige gebyrer eller abonnementer," siger Lasse Haizmann, Channel Account Manager, D-Link Danmark.

Ifølge ABI Research vil efterspørgslen på smart home-løsninger stige voldsomt den kommende tid –og salget forventes af vokse med op til 30 procent hvert år frem til 2019. Interessen vil samtidig være med til at styrke efterspørgslen på nye typer af enheder og teknologier til det smarte hjem.

mydlink Home-serien:

mydlink Home er en app, der er let at bruge og som giver mulighed for at bygge det smarte hjem, du ønsker. For eksempel kan du sætte en lampe i dit Smart Plug og koble dem til en  Home Motion Detector. Når der registreres bevægelse tænder lampen automatisk.

mydlink Home Monitor HD er et enkelt 720p HD-kamera med en 1mp sensor, der giver sikker, trådløs AC tilslutning. Det har night vision og en mikrofon, der gør det ideelt til overvågning af gangarealer og åbne rum. mydlink Home Monitor 360 er et fuldt udstyret kamera, der kan panorere og tilte og tilsluttes både trådløst og med kabel. Begge kan overvåges og styres via app’en.

mydlink Smart Plug gør det let at styre et væld af tilsluttede enheder som: ventilatorer, varmeapparater, opladere, lamper, krøllejern, strygejern og alt andet, der sluttes til et stik. Enheden har en indbygget termisk sensor, der automatisk lukker for tilsluttede enheder, hvis de bliver for varme. Den kan også overvåge strømforbruget over tid, så du kan holde øje med, hvor meget energi, de tilsluttede enheder bruger.

mydlink Home vil være i butikkerne fra den 7. oktober, 2014.

Pris og tilgængelighed

mydlink Wi-Fi Motion Sensor: 349 kr.

mydlink Home Monitor HD: 799 kr.

mydlink Monitor 360: 799 kr

mydlink Smart Plug 399 kr.

Billeder i lav opløsning

Mere information om mydlink
www.dlink.com/mydlink

D-Link er en førende global leverandør af netværksprodukter til det digitale hjem, virksomheder og tele-og bredbåndsoperatører. D-Link designer, udvikler og producerer netværksprodukter, der integrerer switching, trådløse produkter, bredbånd, lagring, IP-kameraer og cloud-baseret netværkshåndtering. D-Link Nordeuropa (Skandinavien og Benelux) blev etableret i 1995 og har i dag mere end 60 medarbejdere og kontorer i Bruxelles, Helinski, Haparanda, København, Oslo og Stockholm.
www.dlink.dk