Nyt trådløst 11ac-accesspoint med gigabit-hastighed

København, den 27. maj 2014: D-links nye accesspoint, DWL-8610AP, optimerer video- og lydkvaliteten på virksomhedens videokonferencer og sætter fart under de cloud-baserede tjenester. Løsningen bruger den nyeste trådløse standard, 11ac, der giver trådløse hastigheder på op til 1750Mbps. Virksomhedens ansatte slipper samtidig med interferens og afbrydelser, da accesspointet understøtter både 2,4 og 5 GHz-båndet.

”Der er behov for, at virksomhederne opgraderer til 11ac, når deres trådløse netværk i stigende grad skal håndtere øget trafik og et øget antal trådløse enheder som smartphones, tabletter og bærbare computere. Vores nye accesspoint håndterer de øgede krav til performance med høj skalerbarhed og gigabit-hastighed, siger Geir Simonsen, Business Development Manager, D-Link.

Frit valg på alle hylder for netværksadministratoren
DWL-8610AP giver mulighed for stor fleksibilitet til brugeren. Afhængig af virksomhedens behov og ønsker kan accesspointet håndteres som en ‘stand-alone’-enhed, en selvkonfigurerende klynge eller via én samlet switch eller trådløs controller. Det er muligt at administrere op til 192 accesspoint centralt.

D-Links nye accesspoint understøtter også Power over Ethernet (PoE), som gør det muligt at installere i områder uden strømstik, da en separat strømforsyning ikke er nødvendig.

Yderligere funktioner som støtter virksomhedens netværk
DWL-8610AP har også andre funktioner som ‘load balancing’ og ‘band Steering’, der betyder, at accesspointet automatisk skifter bånd, når det er hensigtsmæssigt. DWL-8610AP er beskyttet af flere sikkerhedsforanstaltninger, og den har trådløs LAN- segmentering og VLAN-understøttelse.

Samlet set er det trådløse accesspoint skabt til en skalerbar løsning med nem installation og håndtering.

Pris og tilgængelighed
DWL-8610AP kan købes i butikkerne fra juli 2014 til en vejledende pris på 3.500 kroner inklusive moms.

• Virksomhed, generelt

• wifi
  • netværk
  • accesspoint

D-Link er en førende global leverandør af netværksprodukter til det digitale hjem, virksomheder og tele-og bredbåndsoperatører. D-Link designer, udvikler og producerer netværksprodukter, der integrerer switching, trådløse produkter, bredbånd, lagring, IP-kameraer og cloud-baseret netværkshåndtering. D-Link Nordeuropa (Skandinavien og Benelux) blev etableret i 1995 og har i dag mere end 60 medarbejdere og kontorer i Bruxelles, Helinski, Haparanda, København, Oslo og Stockholm.
www.dlink.dk