Ultra hurtig Dualband router med 802.11ac (op til 1,75 GIGABIT) fra D-Link

D-Link præsenterer næste generations trådløse router, som både har den trådløse standard 802.11ac samt indbygget Cloud- og app-teknologi. Routeren, "Cloud Gigabit Router AC1750 (DIR-865L)", giver op til seks gange mere trådløs ydeevne fra de nye 11n-routere og en hastighed på op til 1750 Mbps. DIR-865L indleder dermed et nyt kapitel for WiFi-ydelse, mobilitet og alsidighed.

D-Link lancerer nu en af de hurtigste trådløse medieroutere på markedet. Den nye router, DIR-865L, udnytter næste generations trådløse standard og bugner af ny router-teknologi, inklusiv en gratis Cloud-tjeneste med tilhørende mobile apps (til iOS og Android). DIR-865L er udviklet specielt til gamers, filmentusiaster og husstande, der har brug for langt højere trådløs ydeevne til at kunne benytte flere forskellige video streaminger og spil samtidigt. D-Link indleder desuden salget af en tilhørende 802.11ac-USB-dongel (DWA-182) til klientenheder, som endnu ikke har understøttet den nye standard.

– Dette er vores første router med ekstrem hurtig WiFi 802.11ac. Vi anser det for en reel forbedring sammenlignet med den nuværende 802.11n og passer til hjem med mange forskellige opkoblede enheder, som streamer og overfører mediefiler samtidigt. Med i købet tilbyder vi brugerne en gratis Cloud-tjeneste og flere forskellige mobile apps, der kan fjernkontrollere routeren. Da DIR-865L desuden klarer DualBand og IPv6, så kan man sige, at det er en af de mest fremtidssikrede routere lige nu, siger Marco Stenvall, produktchef for D-Links produkter til hjemmet.

Mydlink Cloud Service og SharePort
Med Cloud-tjenesten mydlink Cloud Services kan man nemt administrere routeren fra sin smartphone eller tablet. Man kan blandt andet se, hvilke websteder der er besøgt i realtid, samt hvilke enheder som er logget på hjemmenetværket.  Man har desuden umiddelbart mulighed for at kunne blokere uvedkommende besøg.

Den tilhørende gratis app, SharePort Mobile, til iOS og Android giver brugerne mobil adgang til mediefiler og andre dokumenter, som er lagret på en tilsluttet USB-harddisk. Routeren er også DLNA-certificeret. Det betyder, at musik, video og billeder nemt kan streames fra USB-harddisken til flere forskellige mobile enheder, medieafspillere, pc'er og tv-apparater.

Trådløs løsning med 802.11ac og dualband
DIR-865L tilbyder øget trådløs hastighed med 802.11ac, som er op til seks gange hurtigere, end det er muligt med den nuværende router-standard. Routeren udnytter dualband-teknologi og både 5GHz-frekvensen og 2.4GHz-båndet for at levere en trådløs hastighed på helt op til 1750 Mbps (1300 Mbps over 5GHz-båndet til tunge mediefiler samt 450 Mbps over 2.4GHz-båndet til e-mail og surf).

DIR-865L har seks indbyggede antenner og bedre trådløs dækning takket være ny antenneteknologien SmartBeam *, som giver øget dækning og mulighed for at klare forhindringer i hjemmet. Det betyder, at den trådløse dækning i hjemmet bliver meget bedre sammenlignet med tidligere generationer af trådløse routere.

Seneste integrerede router-teknologi
DIR-865L, som indgår i D-Links Amplifi-serie, er desuden fyldt med de seneste router-funktioner ud over 802.11ac. Nogle af de vigtigste er:

• mydlink Cloud Services er inkluderet, uden meromkostning
  • Tre gratis mobil apps: SharePort, mydlink og QRS
  • Ultra nem installation via app'en QRS Mobile (Quick Router Setup). Via app'en kan man hurtigt tilføje netværkskameraer og andre netværksenheder
  • SmartBeam-antenner *
  • Fire gigabit-porte
  • USB-port til at tilslutte ekstern harddisk
  • DLNA- certificeret til at streame film, billeder og musik til en medieafspiller
  • Trafikprioritering med QoS (Quality of Service)
  • Forældrekontrol og gæstenetværk
  • VPN-muligheder og to indbyggede firewalls (NAT/SPI)
  • Wi-Fi Protected Setup (WPS) til kryptering (WPA/WPA2) af trådløse netværk med ét enkelt tryk på knappen
  • Understøttelse af den nye internetprotokol IPv6

For komplet liste over produktspecifikationer, gå til: http://bit.ly/DIR-865L-dk

Læs mere om D-Links amplifi-produkter: www.dlink.dk/amplifi

Kompatibilitet
I løbet af september 2012 lancerer D-Link en 802.11ac-USB-dongel (DWA-182), der garanterer, at også klientenheder kan drage nytte af næste generations netværksstandard med klart forbedret trådløse ydeevne. DWA-182 er også bagudkompatibel med gamle WiFi-standarder. Den nye router er også bagudkompatibel med eksisterende trådløse enheder, som bygger på de tidligere WiFi-standarder 802.11a/b/g/n.

Pris og tilgængelighed
Cloud Gigabit Router AC1750 (DIR-865L) koster kr. 1799 og er tilgængelig ultimo august.

Pressebilleder – lav opløsning

Pressebilleder – høj opløsning
ftp://ftp.dlink.eu/Product_Images/DIR-865L/

* SmartBeam-teknologien gør det muligt for routeren hele tiden at kortlægge signalstyrken hos flere tilsluttede trådløse enheder, og ved hjælp af de seks indbyggede antenner kan signalerne derefter rettes direkte mod disse enheder. På den måde får man en kraftig og stabil trådløs tilslutning uden forstyrrelser i alle hjemmets kroge.

For mere information og produkttest kontakt venligst:
Marco Stenvall, produktchef D-Link Nordic
E-mail-adresse: marco.stenvall@dlink.com
Tlf.: +46 (0) 8-564 619 16
Mobil: +46 (0) 738-33 44 77

Om D-Link
D-Link er verdens førende leverandør af netværksprodukter til digitale hjem, virksomheder og tele- og bredbåndsoperatører. D-Link designer, udvikler og fremstiller netværksprodukter, som integrerer switching, trådløse produkter, bredbånd, lagring, IP-kameraer og Cloud-baseret netværkshåndtering. D-Link Nordeuropa (Norden og Benelux) blev stiftet i 1995 og har i dag omkring 60 medarbejdere samt afdelinger i Bruxelles, Helsingfors, Haparanda, København, Oslo og Stockholm. www.dlink.dk

• android
  • ios