Dachser klar med nye investeringer i Asien

Dachser klar med nye investeringer i Asien

Den internationale logistikudbyder Dachser fortsætter udvidelsen af sine asiatiske aktiviteter ved overtagelsen af sin samarbejdspartners aktier i tre lande. Hermed er den familieejede virksomhed nu eneaktionær i virksomhedens foretagender i Indien og Thailand samt majoritetsaktionær i virksomhedernes joint venture i Bangladesh.

Samarbejdet mellem Dachser og AFL Pvt. Ltd., der er en af de førende logistikvirksomheder i Indien, begyndte i 1996 og udviklede sig med stor succes til et strategisk partnerskab. De to virksomheder – der begge er familieejede – udviklede i fællesskab de regionale markeder i Indien fra 2007 og frem til i dag ved at etablere et joint venture i Indien. De etablerede også yderligere landeorganisationer i Bangladesh og Thailand, hvilket gjorde landene til en del af Dachsers globale logistiknetværk. I 2011 skiftede virksomheden navn til Dachser India.

I august 2014 overtog Dachser samtlige af Indglobals aktier i Indien og Thailand samt en majoritet af virksomhedens aktier i Bangladesh. Indglobal er et datterselskab til AFL.

”Dette er et vigtigt skridt i bestræbelserne på at styrke vores interkontinentale netværk og til at skabe tættere samarbejde med vores kunder i disse lovende og voksende markeder,” siger Thomas Reuter, COO Air & Sea Logistics hos Dachser. I Indien, hvor det lokale hovedkontor ligger i Mumbai, har Dachser etableret sig som en naturlig logistikpartner med cirka 500 ansatte fordelt på 27 lokationer. Virksomhedens kerneområde er sø- og luftfragtlogistik samt kontraktlogistik. Dachser er repræsenteret på to lokationer i Bangladesh, mens det i Thailand er kontoret i Bangkok, der tager sig af Dachsers kunder.

I de seneste par år har Dachser investeret voldsomt i Asien/Stillehavsområdet og etableret datterselskaber i Indonesien, Singapore, Thailand, Vietnam og Malaysia samt udvidet aktiviteterne i Storkina og Korea.

Dachser, en familieejet virksomhed med hovedkvarter i Kempten i Tyskland, er blandt de førende logistikvirksomheder i Europa.

Dachser leverer omfattende transportlogistik, oplagring og kundespecifikke services inden for tre forretningsområder: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics, and Dachser Air & Sea Logistics. Omfattende og tværfaglige serviceydelser som f.eks. kontraktlogistik, konsulent- og rådgivningsydelser samt industrispecifikke løsninger er også indeholdt i virksomhedens produktportefølje. Et perfekt fungerende transportnetværk—både i Europa og oversøisk—og informationsteknologi, der er fuldt integreret i alle virksomhedens systemer er basis for levering af intelligente logistikløsninger i hele verden.

Med 25.000 medarbejdere på 471 faciliteter over hele verden opnåede DACHSER i 2013 en omsætning på næsten 5 mia. euro og håndterede ca. 70 mio. forsendelser.

For yderligere oplysninger om Dachser, se www.dachser.com eller www.dachser.dk