Husk momsfristen 1. december

Ny virksomhed, og brug for hjælp?

Som ejer af en nystartet virksomhed har du meget at se til, og momsfrister og momsregnskab er sandsynligvis ikke det vigtigste for dig lige nu. Har du brug for hjælp til, hvordan du gør, så gå ind på skat.dk/huskmomsfrist. Her kan du blandt andet se en lille film om moms og læse mere om, hvordan du gør.

Du kan både indberette og betale moms på skat.dk – TastSelv Erhverv - eller med SKATs app.

Nul kr. i moms skal også indberette

Selv om din virksomhed ikke har haft køb eller salg i perioden, skal du stadig huske at indberette moms. Du skal da blot indberette 0 kr.

Betal tidligst 5 hverdage før fristen

Du kan tidligst betale dit momsbeløb fem hverdage før fristen. Hvis du betaler tidligere, bliver beløbet sendt retur til din NemKonto, og momsen vil ikke være registreret som betalt. Lav evt. en fast betalingsaftale via Nets leverandørservice, så bliver beløbet automatisk trukket, når vi åbner for betaling af moms.

Det er vigtigt at overholde momsfristen Hvis du indberetter og betaler for sent, skal du betale gebyr og renter. Der løber renter på momsbeløbet for hver dag, du overskrider fristen, så det bliver altså dyrere, jo længere du venter.

Læs mere om at indberette og betale moms her.

• selvstændige
  • ivækst