Navigér uden om stress

Stress er en tilstand, som rammer dig når du allermindst forventer det. Og særligt selvstændige erhvervsdrivende er en udsat gruppe. Derfor har de selvstændiges a-kasse Dana, i samarbejde med Stresscoach Steen Thomsen, arrangeret et netvæksmøde, hvor du som selvstændig får nogle værktøjer, der sikre at du styrer uden om stress.

»Stress er en tilstand som alle er disponeret for og særligt de selvstændige erhvervsdrivende er en udsat risikogruppe. Jeg har selv mærket stress-stilstanden på egen krop, så jeg ved hvor rædsomt det er. For år tilbage, varetog jeg en lederstilling i en større dansk virksomhed. Pludselig en dag, da jeg var ude at køre, måtte jeg holde ind til siden – det var ligesom at blive ramt af en hammer. Jeg havde slet ikke set det komme.

Efter at have været væk fra arbejdsmarkedet i mere end et år besluttede jeg mig for at tage en uddannelse som Stresscoach, og det har jeg ikke et øjeblik fortrudt – kan jeg lykkes med at få nogle til at undgå stress, har jeg virkelig gjort en forskel,« fortæller Steen Thomsen

I Dana er emnet stress noget, der prioriteres meget højt.

»Statens Institut for Folkesundhed viser at den gruppe, der hyppigst går ned med stress, er de selvstændige erhvervsdrivende, og derfor er det naturligvis meget aktuelt for os at tilbyde en guide til hvordan man styre uden om stress. Og når vi har et Danamedlem a la Steen Thomsen, som selv har haft sygdommen inde på livet, kan hans historie og værktøjer, forhåbentligt hjælpe folk til at forebygge mod denne forfærdelige sygdom« siger Bendt Nolsøe, Salgs og marketingchef i Dana.

At emnet har høj aktualitet vidner den store interesse allerede om. Allerede nu, er der mere en 65 tilmeldte til arrangementet og kun få pladser tilbage.

Til arrangementet får du svar på:

Hvad er stress, og hvad er ikke stress?

Hvad vil det sige at have stress?

Hvordan forebygger jeg stress?

Arrangementet finder sted 25 februar i Danas lokaler: Kirke Værløsevej 37 i tidsrummer 17.00-20.00

Du kan tilmelde dig arrangementet her: efter først-til-mølle princippet

• Erhverv

• kursus
  • stress

For Dana er de selvstændige helte, der fortjener de bedst mulige vilkår for at udvikle deres ideer. De er med til at skabe grundlaget for den udvikling, hele samfundet bygger på. Og derfor brænder Dana for at understøtte deres ambitioner.

Danas mål er at være et hus fyldt med kompetencer og konkrete ydelser, som selvstændige kan bruge i udviklingen af deres virksomhed. At være selvstændig betyder nemlig ikke, at man skal kunne alting selv. Den gode idé er naturligvis kernen, men rundt om den er der næsten altid behov for en lang række andre stærke kompetencer. Danas hus er fyldt med viden og erfaringer, de selvstændige kan udnytte.

Lone Gammelgaard

Pressekontakt Bestyrelsesformand 97541017

Keith Fobian

Pressekontakt Adm. direktør 38387575