Cykelsportsmand med stort C: Knud Rindbøl er død

En af cykelsportens markante skikkelser, Knud Rindbøl fra Roskilde, har forladt os i en alder af 73 år. Han døde fredag 21. oktober på Roskilde Sygehus af en lungecancer, der var blevet konstateret i maj i år.

Knud blev født 2. februar 1943 i Kirke Hyllinge i det gamle posthus, hvor hans mormor var postmester.

Knud var cykelsportsmand med stort C. Han var en overgang formand for Roskilde Cykle Ring, men i de senere år var han medlem af Amager CR. Han var altid aktiv i debatten på årsmøder og des lige, og også som løbskommissær, dommer m.m. var han en kapacitet. Formen kunne man måske af og til diskutere, men ingen var i tvivl om, at når Knud styrede dommervognen, så var der tjek på tingene. Han sagde tingene ligeud, ikke alle kunne lide det, men han var respekteret og der blev lyttet.

Også som løbsarrangør satte han sig sine spor, ikke mindst i den periode hvor han var landevejschef i DBC og stod for det klassiske Stjerneløb i Roskilde, hvor hans evner som arrangør, kombineret med hans lokalkendskab gjorde ham til den perfekte mand til jobbet.

Knuds engagement i cykelsporten var stort og han vil blive savnet.

Begravelsen finder den sted fredag den 28. oktober kl. 13.00 i Sankt Jørgensbjerg Kirke, Kirkegade 26 A, 4000 Roskilde

Efter kirke og jordfæstelse vil der Kl. ca. 14:30 være the/kaffe/ kage m.m. på Svogerselv Kro, Svogerslev Hovedgade 45, Svogerslev, 4000 Roskilde

Rico