MTB-samlinger fortsætter i 2017

Grundstenen i talentudviklingen i dansk mountainbikecykling kører nu på syvende år. Til den første samling i 2011 kom der 23 håbefulde unge ryttere heriblandt en 13-årig Simon Andreassen, Malene Degn og Sebastian Fini. Nu kommer der op til 90 ryttere til samlingerne.

- Ikke bare antallet af ryttere er steget gennem årene, men bestemt også kvaliteten. Vi fik med starten af MTB Talent sat fokus på at MTB også er en cykeldisciplin der var værd at satse på, og at der blev skabt seriøse rammer for deres udvikling, noget, der bestemt manglede i DCU, siger MTB-landstræner Mads Bødker om samlingerne.

- Det sociale sammenhold på tværs af klubskel er et vigtigt element i samlingerne, det er meget vigtigt for udviklingen at alle ryttere føler sig velkomne og accepterede uanset klubtilhørsforhold og niveau.

Samlingerne er åbne for alle medlemmer i en cykelklub – eneste krav er at man har en MTB cykel og er U15 – U23 rytter og har lyst til at blive bedre.

Der er foreløbigt planlagt følgende samlinger i 2017:

• 21 - 22 januar. Øst/Vest samlinger. Tilmelding ikke nødvendig.
  • o21/1 Holte Rudersdal stadion kl. 10 -15.
  • o22/1 Hammel – Stadionvej 5 Kl. 10-15.
  • 18 – 19 marts. Landssamling i Jylland – Sted tilkommer.
  • 12 -14 maj. Landssamling Vallåsen.

Deltagelse i ungdoms EM i Østrig er det sportslige højdepunkt for U15 og U17 rytterne – i 2016 var der 32 ryttere til start i de 4 dage mesterskaberne strækker sig over. De danske ryttere har alle årene gjort det rigtigt flot med flere Europamesterskaber til følge.

Interesserede kan følge MTB Talent gruppen på Facebook eller kontakte Landstræner Mads Bødker mads.boedker@dcu-cykling.dk.

• distrikt sjælland
  • distrikt jylland/fyn