Ruterne er klar til DM i holdløb i Guldborgsund Kommune

Lolland-Falster Cykle Klub, Guldborgsund Kommune og DCU (Danmarks Cykle Union) ser alle frem til årets DM i holdløb i Sakskøbing i Guldborgsund Kommune.

Der er foretaget adskillige gennemkørsler med henblik på høj sikkerhed og flot cykelløb i denne paradedisciplin.

Drengeklasserne kører ud og hjem på Nystedvej, mens U17 kører på den lille rute:

Alle senior-klasserne kører på den store rute:

Den lille og den store rute går fordi det historiske gods Engestofte nær Maribo, og vendepunktet på den store rute ligger umiddelbart inden købstaden Nysted, hvor der er udsigt til det statelige Aalholm slot, som blandt andet har været kendt for sin store udstilling af veteranbiler i den dyre ende af skalaen. Dele af ruten foregår på landeveje med sving, som vil udgøre en teknisk udfordring. Fra vendepunktet i Nysted er der fuld fart ad hovedvejen hele vejen tilbage til målet i Sakskøbing.

- Guldborgsund kommune ønsker med disse ruter at præsentere både de to charmerende købstæder Nysted og Sakskøbing og dele af den flotte natur i kommunen, som altid er et besøg værd uanset årstiden, siger formand for Kultur, turisme og bosætningsudvalget Martin Lohse.

- Der er utvivlsomt tale om en rute, som både vil stille store krave til rytternes opmærksomhed og udholdenhed. Her er basis for rigtigt væddeløb med høj fart, siger Eventmanager hos DCU, Jens Kasler.

- Jeg vil samtidig gerne udtrykke uforbeholden ros for samarbejdet med Guldborgsund Kommune og politiet. Sydsjællands- og Lolland-Falsters Politi arbejder helt tydeligt videre på de erfaringer, der er indhøstet i forbindelse med afholdelse af DM for eliten i politikredsen.

- LFCK har gjort ruterne tilgængelige på www.dmholdlob.dk Vi vil lægge materiale op løbende i takt med, at dagene bliver længere, og rytterne snart kan tage sommercyklerne og tempocyklerne frem og være klar i juni” siger John Frejlev, der er bestyrelsesformand for LFCK.

LFCK er også vært for en afdeling af elitens PostNord Cup allerede dagen efter - den 18. juni.Her vil der være start og mål på Adelgade midt i Nysted by .

• distrikt jylland/fyn
  • kvindecykling