Danske Spil: Holland er favoritter, desværre, men…

Danmarks Kvindelandshold er i EM-finalen for første gang nogensinde efter en vanvittig semifinalekamp mod Østrig. Og i finalen gælder det værtsnationen Holland. Men her mener Danske Spils oddssættere, at det bliver en stor opgave, de danske kvinder står overfor.

”Vi har Holland som store favoritter til odds 1,77, hvilket svarer til omkring 53 procent chance for at vinde i ordinæ,” siger Jan Trier, der er oddssætter i Danske Spil og tilføjer:

”Alene det, at Holland er værtsnation giver dem en stor fordel, hvor det forventes, at der kommer 30.000 tilskuere til finalen. Derudover har Holland vundet alle deres kampe her ved slutrunden inklusiv gruppekampen mod Danmark. Og så slog de et stærkt engelsk hold hele 3-0, så meget peger Hollands vej.”

Jan Trier mener dog ikke, at det bliver en walk-over for hollænderne.

”Selvfølgelig håber jeg ligesom alle andre på en dansk sejr, og vi har også set, at danskerne er blevet bedre som turneringen er skredet frem,” siger Jan Trier.

Han har da også opskriften klar på, hvad der skal til for, at Danmark overrasker og slår Holland.

”Pernille Harder har været god indtil nu, men hun kan faktisk spille på et højere niveau, end det vi har set indtil nu. Hun er en verdensklassespiller, og rammer hun det niveau, så er danskerne godt på vej,” siger oddssætteren og tilføjer:

”Derudover skal forsvaret også stå godt. Holland har Vivianne Miedema, der lige er skiftet til Arsenal, og som er stærk i hovedspillet og blandt verdens allerhotteste angribere for tiden.”

Med odds 5,00 på en dansk sejr, så peger pilen altså ikke på, at Danmark ender med at gentage bedriften fra for 25 år siden.

”Holland er favoritter, desværre. Men selvfølgelig håber jeg, ligesom alle andre danskere, på, at Danmark vinder på søndag. For 25 år siden vandt vi også en semifinale på straffespark, var underdogs og havde nogle spillere skadet til finalen. Men vi havde et stærkt kollektiv som nu, og det kan man af og til nå længere med end på råt talent,” slutter oddssætteren.

På spillet 'Hvem vinder pokalen?' giver Danmark 2,80, hvilket svarer til 34 procents chance for at løfte pokalen.

For yderligere information, kontakt da Danske Spils pressevagt på 30 85 17 85.