Danske Spil køber 60 % af Swush.com

Danske Spil har netop købt 60 % af aktierne i Swush.com, som er en af Europas førende udviklere og operatører af interaktive fantasy games baseret på virkelige begivenheder.

Swush har således siden 2012 været leverandør af Danske Spils populære managerspil, hvor deltagerne stiller fiktive hold af deres egne stjerner og talenter og herefter kan udfordre venner i et gruppespil for at konkurrere om, hvem der klarer sig bedst.

Det hold, man har sammensat, stiger og falder i værdi afhængigt af de virkelige præstationer blandt de valgte spillere og talenter.

Swush har til huse på Vesterbrogade i København, hvor det også vil være placeret fremover.

- Perspektiverne i Danske Spils køb af aktieposten er et tættere samarbejde mellem Danske Licens Spil, der markedsfører spil på det liberaliserede spillemarked, og Swush omkring produktudvikling samt udnyttelse af synergier mellem managerspil og Danske Licens Spils øvrige sportsspil, f.eks. Oddset, siger adm. direktør i Danske Licens Spil, Niels Folmann.

I denne sammenhæng er det også interessant, at ca. 60 % af de aktive kunder hos Swush befinder sig i alderssegmentet fra 18 – 34 år, der samtidig er Oddsets mest aktive målgruppe.

- Swush er desuden en attraktiv partner, fordi selskabet har en virkelig god forståelse for managerspilbranchen og i øvrigt må betegnes som markedsleder i Skandinavien, tilføjer Niels Folmann.

- Vi har gennem flere år haft et tæt samarbejde med Danske Spil. Der er mange synergier og et stort vækstpotentiale. Med Danske Spil får vi en stærk partner, der kan styrke vores forretning og indfri vores mål, siger Ole Christensen, partner i Swush.

Yderligere oplysninger hos H. C. Madsen, adm. direktør i Danske Spil.

Thomas Rørsig
Informationschef