Eurojackpot-millionær: ”Jeg var et tal fra at kunne sige op”

Fredag aften vandt en københavnsk mand 3,6 millioner kroner i Eurojackpot. Nu skal han have taget pasfoto og flyve for første gang i sit liv. Turen går til Australien, hvor hans bedste ven bor.

- Jeg må indrømme, at ligeså glad jeg blev for at have vundet tre millioner, ligeså sindssygt skuffet var jeg over at være så tæt på førstepræmien. Jeg var et tal fra at kunne møde på op på arbejdet og sige op.

Ordene kommer prompte, da Danske Spil mandag taler med fredagens danske Eurojackpot-millionær.

- Det lyder åndssvagt, men jeg var faktisk lidt irriteret over ikke at have det sidste tal. Jeg havde nummer seks, og det var syv, der blev det sidste stjernetal, siger han og griner så:

- Men det er stadig en perfekt lønforhøjelse.

3,6 millioner vundet på en 2. præmie i Eurojackpot er nemlig slet ikke så tosset, selvom 1. præmiepuljen på 88 millioner kroner var snublende tæt på. Han ønsker at være anonym, men vil godt afsløre, at han er i 40’erne og fra København. Nyheden fik han mandag, da Danske Spil ringede til ham.

- Jeg regnede ikke med, at jeg havde vundet noget, så jeg spurgte, hvad han ville sælge mig. Kun godt humør og en god nyhed, svarede han. Det er jo den telefonopringning, jeg har håbet på, siden jeg oprettede mit spilkort, siger han og fortsætter:

- Men han fangede mig på det forkerte ben, må jeg indrømme. Jeg blev glad og kunne så bare vente til fyraften, så jeg kunne tjekke, om den var god nok.

Og det er den. 3.690.442 kroner lyder gevinsten. Han har takket ja til tilbuddet om økonomisk rådgivning fra Danske Spil – et tilbud alle spillere, der vinder mere end 1,5 millioner kroner, får. Men hvad skal pengene bruges til?

- Du kommer ikke til at se mig i en guld-Lamborghini. Jeg tager det meget stille og roligt. Jeg bor i en et værelses lejlighed, så jeg vil da gerne flytte til noget større, siger han.

Der er dog én ting, han allerede ved, han skal. Han skal have taget pasfoto og flyve for første gang i sit liv.

- Jeg har tidligere arbejdet 16 år i en lufthavn, men har ikke noget pas. Har været i Sverige og Holland med bus i forbindelse med noget firmafodbold for nogle år siden. Min bedste ven bor i Australien, så nu får jeg muligheden for at besøge ham, slutter han.

Det lykkebringende spil, der nu giver ham luft under vingerne for første gang nogensinde og lige i favnen på sin bedste ven, er købt hos Tips Corner, Hareskovvej 1, 2700 Brønshøj.

En anden dansker nappede i fredagens trækning en 3. præmie til den flotte værdi af 1.302.528 kroner. Her er det lykkebringende spil købt hos OK Plus, Kongevej 52, 6630 Rødding. Med de to milliongevinster er det nu blevet til 51 danske Eurojackpot-millionærer, siden spillet havde premiere i marts 2012.

Om Eurojackpot

Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012. Både spillerne i Finland, Slovenien, Holland, Estland, Tyskland, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Island, Letland, Litauen, Kroatien, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og Danmark spiller ind til de gigantiske puljer, som skal gøre europæiske Lotto-spillere til multimillionærer. 1. præmiepuljen er hver uge på minimum 63 millioner kroner. En række koster 15 kroner og kan købes hos en af Danske Spils forhandlere, på danskespil.dk eller via mobil på mobil.lotto.dk.

• eurojackpot
  • jackpot