Fortsat fremgang hos Danske Spil

Eurojackpot og Oddset fortsætter fremgangen

Lotto og Quick er udfordret

Markedet for spil på gevinstgivende automater er generelt udfordret

Danske Spils resultat efter skat blev ifølge trekvartårsrapporten for 2013, som offentliggøres i dag, 1.258,4 mio. kr. mod 1.237,9 mio. kr. i den tilsvarende periode i 2012 - svarende til en fremgang på 20,5 mio. kr.

Resultatet er baseret på en omsætning (opgjort i BSI, bruttospilleindtægt, der betyder omsætning minus præmier), der blev 3.342,2 mio. kr., hvilket er 427,4 mio. kr. mere end i samme periode sidste år. Bag dette tal ligger der en tilbagegang i omsætningen hos Danske Lotteri Spil på 23,2 mio. kr. og en fremgang i Danske Licens Spil på 92,8 mio. kr. De 357,8 mio. kr. kommer fra Elite Gaming, der først fra 4. kvartal 2012 blev konsolideret fuldt ud som et datterselskab.

- Eurojackpot og Oddset klarer sig rigtigt godt som i de to foregående kvartaler. Dog har tilbagebetalingen på Oddset i højere grad været til spillernes gunst i 3. kvartal 2013, siger Danske Spils administrerende direktør H. C. Madsen.

H. C. Madsen erkender samtidig, at en række af de øvrige produkter klarer sig mindre overbevisende.

- Lotto er helt klart udfordret i dette regnskabsår, hvor vi bruger mange ressourcer på at revitalisere spillet. Senest har vi lanceret en ny Lotto-kampagne for Lotto, som tegner lovende.

De samlede omkostninger udgør 681,8 mio. kr., hvilket er 98,0 mio. kr. mere end i samme periode sidste år. De øgede omkostninger skyldes først og fremmest indregningen af Elite Gaming, som står for 66,9 mio. kr. af beløbet.

På baggrund af det opnåede resultat for trekvartåret forventer vi at kunne levere et overskud i niveauet 1,6 - 1,7 mia. kr. baseret på en omsætning på 4,4 - 4,5 mia. kr., når hele året skal gøres op, tilføjer H. C. Madsen.

Trekvartåret 2013 i overblik (Sammenligningstal for sidste år i parentes)

Resultat efter skat 1.258 mio. kr. (1.238 mio. kr.) BSI (bruttospilindtægt) 3.342 mio. kr. (2.915 mio.kr.) Omkostninger 682 mio. kr. (584 mio. kr.)

Yderligere oplysninger hos H. C. Madsen på telefon 24 22 21 00.

Thomas Rørsig
Informationschef