Nyslået millionær: Nu kan jeg betale min mand tilbage

En 51-årig kvinde fra Fredericia blev lørdag aften den heldige vinder af en million på Lottos Millionærgaranti. Kvinden ejer sammen med sin mand et værtshus i byen og var på arbejde, da hun omkring 23.15 hørte et bip på telefonen.

”Vi havde masser af kunder så jeg skimmede den bare, da jeg enten tænkte, at det var en falsk mail, eller en besked om, at jeg havde vundet 50 kroner, som jeg plejer. Men jeg synes, der var en masse nuller i den mail, men kunne ikke rigtigt se på telefonens lille skærm. Så jeg ringede til min mand og sagde, at han skulle komme ned med computeren i en vis fart. Men da han kom var der så intet internet. Det var helt skørt. Til sidst var der en kunde, der sagde, at jeg da bare kunne ringe til Danske Spil. Så det gjorde jeg. Og det var sgu en hel million, jeg havde vundet, lyder det fra den glade vinder.

Da hun vågnede op søndag morgen, blev hun dog igen i tvivl om sit held. Og ringede en gang til Danske Spils kundeservice.

”Så sagde ham jeg talte med, at jeg altså ikke behøvede at ringe mere, da det var mig, der havde vundet”, siger hun og griner højt.

Den nyslåede millionær har spillet den samme kupon i ni år og gik ned i banken straks, da de åbnede mandag morgen.

”Min bankdame fortalte, at de havde spillet den samme kupon i 16 år uden at vinde det helt store. Så hun overvejede at stoppe sit abonnement. Men det fik jeg da hurtigt talt hende fra”, lyder det.

Det er ikke første gang, at der er kommet en pengepræmie ind i familien fra Fredericia. Da den kvindelige vinder mødte sin nuværende mand for ti år siden, havde han lige vundet 3,5 millioner kroner.

”Han mødte mig – en enlig mor med to børn, og han brugte mange af sine penge på os. Alle troede, jeg havde taget ham for pengenes skyld. – men vi er jo stadig sammen så deeet.. Men altså. Han købte jo blandt andet et hus, vi alle kunne bo i. Men alle vinduerne i huset er meget gamle og slidte, så jeg er så glad for, at jeg nu kan give noget tilbage og få skiftet alle vinduerne ud på en gang.

Ud over nye vinduer i hele hytten skal kvindens børn have nogle rigtig gode julegaver i år. Og så bliver det nok en ekstra stor fejring, når værtshuset Kahytten på fredag kan holde tre-års fødselsdag.

”Så giver vi nok en lille en, som man siger”.

Overskuddet fra Danske Spils lotterier som Lotto, Vikinglotto, Eurojackpot og Quick går til Udlodningsmidlerne. I 2016 blev det til over 1 milliard kroner, som er blevet fordelt på 43.000 gode formål i hele Danmark.