​Silkeborgenser ramt af fugleklat og held på skrabelod

En fugleklat på trøjen blev konverteret til en præmie på 7,5 millioner kroner for en kvinde i Silkeborg.

- Det var sidste søndag. Jeg var på vej hjem fra arbejde, og så blev jeg skidt på skulderen af en fugl, griner en kvinde i 20’erne. Hun er fra Silkeborg og har haft en ikke hel almindelig uge.

- Det har jeg prøvet før. Dengang vaskede jeg bare trøjen og var lidt irriteret, men min søster sagde efterfølgende, at det betyder held. Så i søndags skyndte jeg mig ind på tanken og råbte noget i stil med: ”Jeg er blevet skidt på. Jeg vinder en million i dag”, griner hun.

Hun har også grund til at grine, for tankpasseren hos Shell, Østergade 17, 8600 Silkeborg solgte kvinden fire skrabelodder. Alle forskellige slags og tilføjede: ”Så skal du have noget, som du kan vinde på i dag...”.

- Jeg gik hjem og skrabede. Første lod vandt jeg 100 kroner på. Og på nummer to vandt jeg så 7,5 millioner kroner. Det stod der. Men jeg var ikke sikker på, om jeg havde forstået det rigtigt. Jeg rystede. Og så ringede vi til Danske Spil, fortæller kvinden, der ikke vil stå frem med navn eller billede, men gerne vil fortælle sin historie.

Gevinsten var god nok. Den kom i hus på et Nordisk Quick, hvor de danske skrabespillere spiller sammen med spillere i Norge og Finland. Det er den absolut største gevinst på et Quick-lod, man kan vinde. For at vinde den helt store præmie skal spilleren matche et vindertal med det tal, vedkommende skraber fri under ”Dine tal”, og den anførte præmie skal være på 7,5 millioner kroner. Præcis dette skete for silkeborgenseren.

- Jeg fik 50.000 kroner i forskud i sidste uge. Jeg havde allerede planlagt ferie i den uge med min kæreste, men det blev da nogle lidt andre dage, end jeg havde troet. Jeg havde spritnyt tøj på, og jeg gav også nogle omgange på den lokale bar, fortæller hun.

Resten af gevinsten går ind på kvindens konto her i begyndelsen af ugen.

- Det er så vildt. Mine drømme kan gå i opfyldelse. Jeg har længe gerne ville starte egen virksomhed, og det kan jeg nu. Jeg er meget glad, siger hun.

Og fugleklatten?

- Jeg har ikke vasket trøjen endnu. Den har stadig lort på skulderen. Og den har været vist frem til hele familien. Normalt er jeg ikke så overtroisk, men lige her er jeg glad for, at jeg reagerede, siger hun.

• danske spil a/s
  • quick