​Tidligere Eurojackpot-vindere: Sådan bruger vi pengene

Et ægtepar fra Nordsjælland fik den ultimative økonomiske oplevelse, da de for omkring et år siden ramte de fem rigtige vindertal og to stjernetal i Eurojackpot. Ligesom det er tilfældet på fredag, så var puljen dengang i maks på hele 570 millioner kroner. Dog blev præmien dengang delt imellem fem vindere, som hver fik 114 millioner kroner.

”Det er mageløst at vinde så mange penge, simpelthen ønskværdigt. Men det er også gået hen og blevet et fuldtidsarbejde, lyder det fra den kvindelige millionær, som Danske Spil har talt med i forbindelse med den store pulje på 570 millioner, man kan vinde på fredag.

Hun har sammen med sin mand ikke ligget på den lade side, siden de mange penge gik ind på kontoen. Parret har oprettet og investeret i flere virksomheder, blandt andet firmaet Energy Nordic, som sælger strøm i Sydspanien og Blue Town, som er en IT-og Telekommunikationsvirksomhed, der leverer bæredygtige kommunikationsløsninger til de mest afsides steder på jorden.

Derudover har de støttet deres lokalområde – blandt andet med forskellige kulturprojekter.

”Det er meget spændende at kunne være med til alle disse ting, og vi nyder det og lærer nyt hele tiden. Men vi har også travlt, siger hun og understreger, at hun gerne vil give et godt råd videre til den person, der på fredag kan stå med rigtig mange millioner mellem hænderne.

”Det er meget vigtigt at holde fast i, hvem man er. Man kan sagtens blive fristet af at have muligheden for at købe Strandvejsvillaer og alt muligt andet. Men hvorfor i alverden skal man gøre det, hvis man holder af sit lokalmiljø og måske kan gøre en forskel der. Vi gør meget ud af, at vi stadig er de samme, selvom vi var heldige at vinde i lotteriet. Og vi spiller altså stadig, siger hun med et smil.

Selvom parret har travlt er der naturligvis også tid til at nyde livet lidt sammen med den nære familie.

”Jeg tror, at familien er det vigtigste for de fleste mennesker. Så selvfølgelig sætter vi stor pris på at kunne få nogle helt særlige oplevelser sammen med dem, lyder det.

Kæmpegevinsten på de 114 mio kr. sikrede ægteparret fra Nordsjælland en fjerdeplads på listen over de største Lotto-gevinster i Danmark. Den absolutte rekord er stadig de godt 315 mio kr. som kvinde i februar 2015 vandt på en Eurojackpot-kupon, der var købt i en anden Coop-butik i Nordsjælland - nemlig Kvickly i Helsingør.

FAKTA:

Eurojackpot fra 2012 til 2018 (uge 4)

Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012. Siden dengang har Eurojackpot lavet 86 danske millionærer. Det lyder måske ikke af så mange millionærer, men de har tilsammen vundet 982.910.112 kroner.

De heldigste byer i Eurojackpot på antal vindere:

1.København ( 12 vindere)

2.Næstved ( 4 vindere)

3.Frederiksværk ( 3 vindere)

4.Varde/ Helsingør/ Odense/Albertslund (2 vindere)

Hvilken regioner er heldigst på antal vindere:

1.Region hovedstaden 37 vindere

2.Region Sjælland 16 vindere

3.Region Syddanmark 12 vindere

4.region Midtjylland 8

5.Nordjylland 7

6.Grønland/Færøerne 1

De største gevinster i danmarkshistorien:

1. 315.009.958 kr. – Eurojackpot – uge 8 2015 – Kvickly, 3000 Helsingør

2. 148.183.435 kr. – Eurojackpot – uge 45 2017- Spar Skallerup, Nordre Klitvej 35A, 9800 Hjørring

3. 140.358.416 kr. – Onsdags Lotto – uge 33 2016 – Q8 Service, Horsensvej 83-85, 7100 Vejle

4. 135.177.015 kr. – Eurojackpot – uge 43 2012 – Kiosken Herlev Sygehus, 2730 Herlev

5. 114.000.000 kr. i Eurojackpot – Uge 1 2017 – Super Brugsen, 3310 Ølsted

6. 63.257.880 kr. i Eurojackpot – Uge 47 2017 – Super Brugsen, 4990 Sakskøbing

7. 56.789.170 kr. – Onsdags Lotto – uge 34 2013 – PLUS abonnement

8. 50.000.000 kr. – Joker – uge 43 2015 – 2000 Frederiksberg

9. 49.937.681 kr. – Onsdags Lotto – uge 46 2012 – Boulevard Kiosken, 4760 Vordingborg

10. 46.953.221 kr. – Vikinglotto – Uge 24 2017 – Guldbageren / Døgnkiosk, 4760 Vordingborg

Om Eurojackpot

Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012. Både spillerne i Finland, Slovenien, Holland, Estland, Tyskland, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Island, Letland, Litauen, Kroatien, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og Danmark spiller ind til de gigantiske puljer, som skal gøre europæiske Lotto-spillere til multimillionærer. 1. præmiepuljen er hver uge på minimum 63 millioner kroner. En række koster 15 kroner og kan købes hos en af Danske Spils forhandlere, på danskespil.dk eller via mobil på mobil.lotto.dk.