Vandt 15 Lotto-millioner sammen med sin søn: Vi var ved at gå fra hus og hjem

En kvinde i 70’erne fra Ringsted Kommune blev for nogle uger siden den heldige vinder af ikke mindre end 15 millioner skattefri kroner på en kupon, hun i mange år har spillet sammen med sin søn.

- Vi spiller to kuponer med de samme tal – og det har vi gjort i over 25 år. De kører bare fast hver uge, så det er så nemt, siger hun da Danske Spil fanger den lykkelige vinder på telefonen.

Kvinden havde ingen anelse om, at hun var blevet millionær, da hendes computer var gået i stykker. Derfor kunne hun ikke læse de mails, som man ellers modtager, når man er Plus-abonnent og vinder en gevinst. Dog fik hun en lille fornemmelse, af at det kunne være hende, der var løbet med de 15 millioner, da hun på sin telefon læste på BT’s hjemmeside, at vinderen kom fra samme område som hende.

- På den anden side, så tænkte jeg simpelthen ikke, at jeg kunne være så heldig, så jeg skubbede tanken væk. Indtil der var en sød medarbejder fra Danske Spils Kundecenter, der ringede og sagde tillykke med, at jeg havde vundet 15 millioner. Det var jo helt vildt. Jeg måtte have hende til at gentage det ti gange, for jeg troede ikke på det. Det gør jeg nu stadig ikke. Men jeg har fået min søn til at tage et billede af mailen, for den kunne han åbne fra sin computer. Og så sendte han mig et foto af den. Så hver gang jeg bliver i tvivl, kigger jeg lige på billedet på min telefon, lyder det med et grin.

Tæt på at blive smidt ud af huset

Vinderen fortæller, at pengene simpelthen har reddet både hende og sønnen fra at skulle gå fra hus og hjem.

- Vi tabte en masse penge på Roskilde Banks krak. Desuden havde min mand og jeg et firma, hvor vores søn også arbejdede. Min mand blev meget syg, og fik ikke stoppet i firmaet i tide. Så der var også en masse økonomi, som ikke lige var så godt derefter. Så det har virkelig være en hård tid, siger hun.

Hun forklarer desuden, at hun har sin gamle mor, der er over 90 år gammel, boende for at have nogle af dele sine udgifter med, og at hun faktisk havde overvejet at flytte ind i en kolonihave, da det ville være det eneste sted, hun ville have råd til at bo alene.

- Og min søn og hans familie havde nærmest det ene ben på vej ud af deres hus, fordi de ikke længere havde råd til at bo der. Udover økonomiske problemer har de også været igennem sygdom osv. og har bare kæmpet og kæmpet.

Med en præmiesum på 7,5 millioner kroner hver er der nu ingen af dem, der behøver at gå fra hus og hjem eller gruble over fremtidens økonomi.

- Det har simpelthen været så stressende det der med, at man hele tiden var nødt til at vende hver en øre og at skulle tænke  på at skulle lægge penge til side til, hvis der nu skete noget i huset eller med bilen. Og nu kan jeg bare slappe af. Det er simpelthen et mirakel, siger hun.

Mor med på tur

Kvinden har allerede brugt en brøkdel af pengene på en ny computer, ny telefon - og så har hun bestilt en ny bil.

Hun har desuden en drøm om at købe et sommerhus, der ligger lige ud til vandet, så hun kan bade hver dag hele året. Tankerne går også på om hun skal have installeret en lille sauna.

- Og så har jeg inviteret min lille mor på et tre dages hotelophold et lækkert sted i Danmark. Jeg kan ikke være så længe væk, da jeg har hunde, der skal passes, fortæller hun.

Og det er ikke det eneste kvinden vil forkæle sin mor med. Hun overvejer således også at købe en ladcykel med el, så hun kan få moderen med rundt på ture sammen med hundene.

- Jeg tænker, at det vil være en hyggelig måde at komme ud på eventyr på. Og med disse penge bliver resten af mit liv jo et eventyr, siger hun og tilføjer:

- Jeg skal selvfølgelig også ud at shoppe uden at tænke på, hvor mange penge, jeg bruger. Det tror jeg ikke, jeg har prøvet før.

• lotto vinder
  • lotto