​Vejlenser vinder 140 millioner kroner i Onsdags Lotto

En heldig dansker har onsdag aften vundet den næststørste gevinst i Danmarkshistorien. Det lykkebringende spil er købt i Vejle, og vinderen deler aftenens gigantiske pulje med en nordmand. Der er 140 millioner kroner på vej til dem begge.

Mens det meste af landet hepper løs foran tv-skærmene og drømmer om flere medaljer – ikke mindst af guld – til de danske OL-atleter, kan en vejlenser bryde ud i et jubelskrig, der måske kan høres helt i Rio. Den heldige har nemlig vundet guld her til aften. Og det er noget af en bunke guld. 140.358.416 kroner. Det er Danmarkshistoriens næststørste gevinst gennem tiderne. Og den største gevinst i Onsdags Lotto nogensinde.

Den historiske gevinst blev vundet her til aften, hvor to spillere – en dansker og en nordmand – ramte de seks vindertal i Onsdags Lotto. Derudover ramte de også SuperTallet og udløste den rekordhøje SuperPulje; en bedrift ingen har gjort siden uge 45 i 2015. Den er vokset lige siden til denne onsdag, hvor den var på 271 millioner kroner. Og med aftenens 1. præmiepulje på 9 millioner kroner lyder den samlede pulje altså på mere end 280 millioner kroner, som danskeren og nordmanden deler.

Den heldige dansker har købt sit spil hos Q8 Service, Horsensvej 83-85, 7100 Vejle.

Noget kunne tyde på, at Vejle er den heldigste by i 2016. Årets næststørste gevinst er også vundet i Vejle. Det skete i uge 13, hvor en Joker-spiller vandt 28,2 millioner kroner. Og det er samtidig årets fjerde milliongevinst, der er vundet i Vejle.

Den største gevinst i Danmarkshistorien lyder på 315 millioner kroner og blev vundet af en kvinde fra Helsingør i februar 2015.

Aftenens vindertal i Onsdags Lotto er:

Vindertal: 2 – 3 – 8 – 23 – 24 - 48

Tillægstal: 32 - 5

SuperTal: 2

Vinderen vil få tilbudt økonomisk rådgivning af Danske Spil – som alle andre spillere, der vinder mere end 1,5 millioner kroner.

Danske Spil har endnu ikke hørt fra vinderen.

For yderligere oplysninger:

Morten Hedegaard
Kommunikationskonsulent hos Danske Spil
Telefon: 2442 0743

De største gevinster i danmarkshistorien:

1. 315.009.958 kr. – Eurojackpot – uge 8 2015 – Kvickly, 3000 Helsingør
2. 140.358.416 kr. – Onsdags Lotto – uge 33 2016 – Q8 Service, Horsensvej 83-85, 7100 Vejle
3. 135.177.015 kr. – Eurojackpot – uge 43 2012 – Kiosken Herlev Sygehus, 2730 Herlev
4. 56.789.170 kr. – Onsdags Lotto – uge 34 2013 – PLUS abonnement
5. 50.000.000 kr. – Joker – uge 43 2015 – 2000 Frederiksberg
6. 49.937.681 kr. – Onsdags Lotto – uge 46 2012 – Boulevard Kiosken, 4760 Vordingborg
7. 45.969.062 kr. – Onsdags Lotto – uge 44 2013 – PLUS abonnement
8. 43.853.592 kr. – Joker Lørdag – uge 43 2012 - Telma, 6753 Agerbæk
9. 38.564.007 – Lotto – uge 13 2008 – Føtex, Lyngbyvej 11, 2100 København Ø.
10. 38.482.709 – Onsdags Lotto – uge 33 2005 - Købmand Krogsgaards Kiosk, Ingerslevs Plads 1, 8000 Århus C.

Fakta om Onsdags Lotto

Onsdags Lotto blev introduceret i Danmark d. 17 marts 1993 – dengang kender under navnet Viking Lotto. Det er et samarbejde mellem Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island, Estland, Letland og Litauen, der alle er med i kampen om førstepræmiepuljen og SuperPuljen.

I Onsdags Lotto skal du ramme seks vindertal ud af 48 mulige, og har du de seks rigtige, kan du toppe gevinsten med SuperPuljen, hvis SuperTallet er det samme som ét af de seks vindertal.

• onsdags lotto