​Det skal være bæredygtigt – så vægten skal holdes under 15 kg

Hver dag skifter mere end 3.500 sække med flasker og dåser hænder og bliver båret rundt af kunder og Dansk Retursystems medarbejdere. Det kræver stærke overarme og et sundt korpus – og fokus på ikke at komme til skade. Derfor sætter Dansk Retursystem nu fokus på vores medarbejderes ’bæredygtighed’ med et projekt, der sikrer, at ingen – heller ikke kunderne – kommer til skade ved at løfte og håndtere sækkene.

Som et led i projektet vil vores chauffører i den kommende tid have kuffertvægte med ud på deres daglige rute og veje de sække, som måske er så tunge, at de kan resultere i en arbejdsskade. For tunge sække udgør en potentiel risiko.

"Hos Dansk Retursystem går god kundeservice og et godt arbejdsmiljø hånd i hånd. Vi vil derfor i første omgang finde ud af, hvor stort omfanget af tunge sække er ved at markere de pågældende sække med en rød strip", forklarer logistikdirektør Ivan Lund Laustsen og fortsætter:

"Derefter vil vi så i samarbejde med vores kunder finde ud af, hvordan vi i fællesskab sikrer det bedst mulige arbejdsmiljø".