Ny fleksibel booking hos Dansk Retursystem

Med en QR-kode og en smartphone kan købmænd, tankstationer, restauranter, kontorer og andre mindre virksomheder nu på alle tider af døgnet give Dansk Retursystem besked om at hente tomme flasker og dåser.

Et helt nyt booking-system på mobiltelefonen gør det fremover lettere for mindre virksomheder at komme af med de tomme flasker og dåser, deres kunder afleverer.

I Danmark kan købmænd, kiosker, tankstationer, kontorer, restauranter, diskoteker og andre butikker og virksomheder gratis få hentet tomme flasker og dåser med pant af Dansk Retursystem. Det er miljøvirksomheden bag det danske pantsystem, der sørger for, at de tomme emballager bliver genanvendt og smeltet om til nye flasker og dåser.

I dag bruger de fleste kunder telefon eller online-formularer til at bede Dansk Retursystem hente tomme emballager. Det betyder, at virksomheder skal ringe på bestemte tidspunkter eller hver gang indtaste kontakt­oplysninger, men med MobilBooking bliver det både lettere og hurtigere.

”Vi vil gerne gøre det nemt og smidigt for virksomheder at komme af med tomme pant­emballager. Så nu kan man få sin egen QR-kode og med en smartphone scanne sig direkte ind på en unik webside, hvor man blot indtaster, hvor meget vi skal hente. Det kan man gøre hele ugen og hele døgnet”, siger Anne-Mette Bundgaard, der er marketingchef i Dansk Retursystem.

Forud for lanceringen er MobilBooking blevet testet af knap 100 virksomheder, og de er meget tilfredse.

”Kunderne er så tilfredse, at de giver den ny løsning 4,6 ud af 5 stjerner. 90 procent er fortsat med at bruge Mobilbooking efter testperioden, og hver fjerde virksomhed booker afhentning udenfor Dansk Retursystems åbningstid”, fortæller Anne-Mette Bundgaard.

I første omgang får nye kunder hos Dansk Retursystem tilbudt MobilBooking. Eksisterende kunder kan også gratis få en unik QR-kode, eller de kan fortsætte med at booke afhentning pr. telefon eller online.

• Miljø, energi

• emballager