Deltaco præsenterer et af verdens første DP8K-certificerede DisplayPort-Kabler

Deltaco er stolt af at kunne præsentere DP8K-1020 – et af verdens første DP8K-certificerede kabler. Kablet er fuldt understøttet af DP 1.4 specifikationen, som muliggør højere opløsninger som 8K og 4K i højere opdateringshastigheder. De største skærmproducenter udvikler i øjeblikket premium-displays med HDR-teknologi med statiske eller dynamiske metadata. Disse skærme kommer på markedet i foråret 2018. Dette fører højere krav på båndbredde med sig og derfor er det nye DP8K-1020 kabel højaktuelt.

Certificerede kabler skaber tryghed hos slutkunden og sikrer en god kvalitet. På denne måde sikrer certificeringen på købstidspunktet både slutkunderne og forhandlerne.

I første omgang findes DP8K-1020 som et 2m sort kabel. I de kommende måneder arbejder DELTACO på højtryk for at kunne tilbyde DP8K-certificerede kabler i flere længder og farver.

Oversigt over Display Port versionerne 1.3 og 1.4

DisplayPort 1.3

HBR3

DisplayPort 1.4

DSC

HBR3

Om Display Stream Compression (DSC)

Giver tabsfri komprimering med en skala på 3:1

Dette gør DisplayPort 1.4, som understøttes af 8K i 60Hz mere fremtidssikkert. Normalt kræver 8K-opløsningen 49.65 Gbit/s databredde, men med DSC-komprimering er det muligt at bruge et kabel som understøtter 25.92 Gbit/s.

DP8K-1020 understøtter både DisplayPort 1.3 og 1.4

• Data, Telekommunikation, IT

• displaykabel
  • displayport
  • 8k

Deltaco blev grundlagt i 1991 og er en af Nordens ledende nicheditributør af el- og IT-produkter.

Virksomheden har et meget konkurrencekraftigt sortiment gennem effektiv indkøb i Asien, et moderne logstikcenter i Stockholm og en bred distribution til de fleste store nordiske forhandlere. Virksomheden har vist stabil organisk vækst og øget omsætning hvert år siden starten for 27 år siden. Deltaco har mere end 150 ansatte, hovedkontor i Stockholm og datterselskaber i Danmark, Finland, Norge og Litauen. Virksomheden er eget af DistIT AB som er noteret på First North under forkortelsen DIST. For mere information se www.deltaco.dk og www.distit.se

​Torsten Christensen

Pressekontakt Salgschef/Sales Manager +45 3814 0664