Bor Danmarks heldigste naboer i Albertslund?

Søndag aften er hovedgevinsten i Nabolotteriet endnu engang faldet i Albertslund, hvor Lisbeth har vundet 1 Million på sin adresse – og det spreder glæde og gevinster i lokalsamfundet.

Albertslund: hvis borgerne i Albertslund føler sig ekstra heldige, så er der noget om snakken. For søndag skete det igen, fristes man til at sige. Her faldt hovedgevinsten i Nabolotteriet nemlig for tredje gang på kort tid i Albertslund.

Og søndagens nykårede millionær, Lisbeth, glæder sig nu over de muligheder, som følger med den flotte gevinst. Hun har da også allerede en god ide om, hvordan gevinsten skal bruges.

”Jeg købte et lod fordi en af min datters bekendte Dorte har vundet 2 x 50.000 kr. i Nabolotteriet, så det måtte jeg også prøve”, fortæller den glade vinder og fortsætter ”Min datter, der skal på barsel, skal have en kærlig økonomisk håndsrækning – ja, det skal begge mine børn og mine 7 børnebørn også”, afslutter den nyslåede millionær.

Første gang hovedgevinsten i Nabolotteriet blev trukket i Albertslund var søndag den 4. juni - og allerede ugen efter den 11. juni, var gentagelsen en realitet. Søndag den 17. september blev det så alle gode gange tre for Albertslund, som nu kan pryde sig med at være den by i landet, hvor millionen er faldet flest gange.

Og da millionen igen blev trukket, udløste det som altid masser af sidegevinster. Blandt andet hos en lokal borger, som nu kan glæde sig over en sidegevinst på 50.000 kroner i søndagens trækning.

”Det er tredje gang jeg vinder i Nabolotteriet. Jeg har tidligere vundet 50 kr. og 500 kr. og nu 50.000 kroner – så heldig kan man ikke være!”, jubler den lokale spiller og tilføjer med et smil ”Det er helt vildt”.

Hver søndag kl.19:00 trækkes der lod om millionen og sidegevinster i Nabolotteriet.

• albertslund kommune
  • albertslund
  • gevinster
  • hobby
  • vinderchancer
  • vinder
  • lotteri
  • klasselotteriet

• Hovedstaden

Lotteri har danskerne kunnet spille i århundreder. Faktisk er Klasselotteriet Danmarks ældste lotteri og en af landets ældste virksomheder. Historien går helt tilbage til 29. juni 1753, hvor Frederik 5. ved kongelig forordning gav Det Kongelige Opfostringshus privilegium til at drive lotteri. I 1754 blev de første trækninger foretaget på Charlottenborg i København. Men allerede i 1771 fratog Struensee dem privilegiet, og lotteriet har siden været ejet af Den Danske Stat.

Nick Vinther Demant

Pressekontakt Vinder- & PR-ansvarlig (+45) 3342 0978