Bredebro borger vinder hovedgevinsten i Nabolotteriet

Søndag aften har en borger fra Bredebro vundet 1 Million på sin adresse i Nabolotteriet – og udover glæde spreder det masser af sidegevinster i lokalområdet.

Bredebro: Der er god grund til smil hos borgerne i Bredebro i disse dage, for søndag aften faldt hovedgevinsten i Nabolotteriet i Bredebro.

Her udløste millionen samtidig masser af sidegevinster til de spillere, der bor tættest på vinderen af millionen. Blandt andet hos Kjeld, som har vundet en sidegevinst på 50.000 kroner.

”Tak, skal du have”, lyder det fra Kjeld, som blev noget overrasket da han modtog nyheden. Og gevinsten – ja, den deler han med fruen ”Altså, nu vil jeg ud og have mig en elcykel, det har jeg ønsket mig længe – og så skal vi en tur ud at rejse”, tilføjer den glade vinder.

Et andet sted i oplandet jubler Martin ligeledes, for han har også vundet 50.000 kroner i søndagens trækning. Her skal gevinsten bruges på at forsøde tilværelsen for familien ”Vi tænker på at skifte bil – så det passer bare helt fint at vinde 50.000 kroner”, fortæller Martin med et smil.

Det er første gang hovedgevinsten i det nye lotteri falder i Bredebro. Indtil videre er millionen i Nabolotteriet trukket i Frederikshavn, Århus, København, Albertslund, Odense, Viborg, Vedbæk, Aalborg, Greve, Virum, Randers, Løsning/Hedensted, Middelfart, Næstved og altså senest Bredebro.

Hver søndag kl.19:00 trækkes der lod om millionen og kontante sidegevinster i Nabolotteriet.

• bredebro
  • vinder
  • vinderchancer
  • hobby
  • lotteri
  • klasselotteriet

• Syddanmark

Lotteri har danskerne kunnet spille i århundreder. Faktisk er Klasselotteriet Danmarks ældste lotteri og en af landets ældste virksomheder. Historien går helt tilbage til 29. juni 1753, hvor Frederik 5. ved kongelig forordning gav Det Kongelige Opfostringshus privilegium til at drive lotteri. I 1754 blev de første trækninger foretaget på Charlottenborg i København. Men allerede i 1771 fratog Struensee dem privilegiet, og lotteriet har siden været ejet af Den Danske Stat.

Nick Vinther Demant

Pressekontakt Vinder- & PR-ansvarlig (+45) 3342 0978